جمهوریخواهان آمریکا در پی تحریم مقام‌های دادگاه لاهه هستند

تهران – ایرنا – تارنمای آکسیوس خبر داد که جمهوریخواهان مجلس آمریکا به‌دنبال تنظیم طرح تحریم مقام‌های دادگاه کیفری بین‌المللی هستند.

به گزارش ایرنا، آکسیوس دیروز (۱۸ اردیبهشت) نوشت که جمهوریخواهان کنگره به‌عنوان یک اقدام "احتیاطی" در برابر حکم بازداشت احتمالی مقام های اسرائیلی، طرحی را برای تحریم مقام های دادگاه کیفری بین المللی مهیا می کنند.

به نوشته این تارنمای خبری، حامیان اسرائیل در دو حزب جمهوری خواه و دموکرات کنگره آمریکا بارها هشدار دادند که در صورت به جریان افتادن احکام مذکور در دادگاه لاهه، این نهاد قضایی با پیامدهای ناشی از آن از سوی آمریکا مواجه خواهد شد.

مایکل مک کال، رئیس کمیته روابط خارجی کنگره تأیید کرد که این طرح در حال تنظیم بوده و او و سایر قانونگذاران جمهوری خواه با کریم خان دادستان دادگاه لاهه در تماس بوده اند.

زمستان گذشته تام کاتن، سناتور جمهوریخواه ایالت آرکانزاس، طرحی را به سنا ارائه کرده بود که مقام های دادگاه لاهه را در پرونده های آن دسته از متحدان آمریکا (مانند اسرائیل) که عضو دادگاه کیفری بین المللی نیستند، تحریم می کند.

پیشتر ۱۲ سناتور جمهوریخواه آمریکایی در یک نامه یک صفحه ای خطاب به کریم خان دادستان دادگاه لاهه (ICC)، تهدید کرده بودند که اگر این نهاد برای مقامات ارشد اسرائیلی حکم بازداشت صادر کند، واشنگتن دادگاه لاهه را تحریم خواهد کرد.

در این نامه آمده است:"هرگونه حکم بازداشت احتمالی علیه بنیامین نتانیاهو، نخست‌ وزیر و دیگر مقام های بلندپایه اسرائیل "غیرمشروع و فاقد مبنای قانونی است و در صورت اجرا منجر به تحریم‌های شدید علیه شما و نهاد شما خواهد شد."

این سناتورها در این نامه با حمایت از جنایت های رژیم صهیونیستی در غزه و کشتار مردم بیگناه فلسطین ادعا کردند: "اگر اسرائیل را هدف قرار دهید، ما نیز شما را هدف قرار خواهیم داد."

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha