۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۲:۰۸
کد خبرنگار: 1163
کد خبر: 85470007
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

استاندار کردستان: بیجار قطب تولید گندم دیم کشور است

۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۲:۰۸
کد خبر: 85470007
استاندار کردستان: بیجار قطب تولید گندم دیم کشور است

سنندج-ایرنا- استاندار کردستان گفت: بیجار قطب تولید گندم دیم در کشور است و سرمایه‌گذاری در این بخش می تواند به رفع بسیاری از مشکلات در حوزه کشاورزی بیجارکمک کند.

به گزارش ایرنا، اسماعیل زارعی کوشا روز چهارشنبه در نشست صمیمی با مردم دهستان خسروآباد بخش چنگ الماس شهرستان بیجار اظهار کرد: این شهرستان به تنهایی در سال گذشته بیش از سه درصد تولید گندم کل کشور را بر عهده داشته و در استان هم بیشترین تولید گندم به این شهرستان اختصاص داشت.

وی با بیان اینکه یکی از موضوعات مهمی که امروز در این سفر توسط مدیران جهاد کشاورزی پیگیری خواهد شد موضوعات و مشکلات حوزه کشاورزی است گفت: بخشی از مشکلات این حوزه مربوط به وزارت نیرو است و توسط مدیران این بخش پیگیری می‌شود.

استاندار کردستان یادآور شد: تمام مسائل و مشکلات بخش تولید و کشاورزی که بیان شد درست است اما در این دولت اتفاقی که در بحث خرید تضمینی گندم افتاد کم سابقه بود و بی شک اگر بخشی از درامد ناشی از فروش گندم در همین شهرستان سرمایه گذاری شود بسیاری از مشکلات ما در زمینه تامین و پرداخت تسهیلات و غیره برطرف می شود.

وی اضافه کرد: سال گذشته در این شهرستان بیش از ۳۰۰ هزار تن گندم تولید شد و بابت آن پنج همت به کشاورزان پرداخت شد که اگر این مبلغ در شهرستان سرمایه‌گذاری شود بسیاری از مشکلات رفع خواهد شد پس انتظار می رود این مساله به یک فرهنگ اقتصادی تبدیل شود.

زارعی کوشا در ادامه به وضعیت راه روستایی اشاره کرد و گفت: میانگین راه روستایی آسفالته در کشور ۸۴ درصد است ولی این رقم در کردستان در ابتدای دولت ۶۲ درصد بود که در حال حاضر به ۷۵ درصد رسیده است و این میزان پیشرفت بسیار خوب است.

وی ادامه داد: شاخص آسفالت راه روستایی در بیجار ۷۸.۵ درصد است و از شاخص استانی بالاتر است اما هنوز روستاهایی وجود دارد که از آسفالت مناسب بهره‌مند نیستند که با جدیت در دستور کار قرار خواهند گرفت.

استاندار کردستان همچنین به حوزه مقاوم‌سازی، بهسازی و طرح هادی روستایی در بیجار اشاره کرد و گفت: طرح هادی در ‌۵۷ روستای این شهرستان انجام شده است که ۳۰ روستای آن در دولت سیزدهم بود طرح هادی ۲۵ روستا نیز در دست اجرا قرار دارد که امیدواریم از فصل عمرانی استفاده کرده و زودتر به نتیجه برسد.

وی اضافه کرد: در مقاوم‌سازی مسکن نیز ۶ هزار و ۷۶۲ واحد مقاوم‌سازی شده که ۲هزار و ۲۰۰ واحد آن در این دولت بوده است.

زارعی کوشا یادآور شد: بزرگترین گلخانه استان با ۱۵ هکتار وسعت در سفر رییس جمهور به استان در بیجار به بهره برداری رسید و فازهای بعدی هم در حال اجرا است و تلاش می کنیم این ظرفیت‌سازی در کل استان انجام شود.

وی یادآور شد: حضور در شهرستان‌ها و میان مردم افتخار و توفیقی برای ما به شمار می رود اما به این معنی نیست که تمام مشکلات رفع شود بلکه نکته مثبت این سفرها آشنایی مستقیم مدیران با مسائل و مشکلات مردم و سپس طراحی و برنامه‌ریزی متناسب با نیازها و اولویت‌های مردم است.

در ادامه این نشست صمیمی میزخدمت با حضور استاندار، معاونان وی و مدیران کل دستگاه‌های مختلف استان برپا و مردم مشکلات خود در بخش‌های مختلف را با مدیران مربوطه مطرح کردند.

استاندار کردستان در بدو ورود به شهرستان بیجار در گلزار شهدای روستای خسرو آباد از توابع این شهرستان حضور یافت و به مقام والای شهدا ادای احترام کرد و با نثار فاتحه و عطرافشانی مزار شهیدان، یاد و خاطر شهدا را گرامی داشت.

کلنگ زنی استخر حسن آباد یاسوکند و افتتاح مجموعه کیمیا معدن از دیگر برنامه‌های استاندار کردستان و هیات همراه در این سفر یک روزه به شهرستان بیجار است.

استاندار کردستان تاکنون بیش از ۱۳۹ سفر شهرستانی را در مدت دو و نیم سال اخیر به بخش‌های مختلف استان داشته است و اکنون در ۱۴۰ مین سفر شهرستانی مهمان مردم شریف شهرستان بیجار است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha