استان اردبیل رتبه اول کشوری صدور اسناد اراضی کشاورزی را کسب کرد

اردبیل - ایرنا - مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل اعلام کرد: این استان رتبه اول کشوری در زمینه صدور اسناد اراضی کشاورزی را کسب کرد.

فرهاد ثنائی روز چهارشنبه در مصاحبه با خبرنگار ایرنا گفت: در اولین جلسه بررسی عملکرد واحدهای ثبتی و مدیریت‌های امور اراضی استان‌ها که در ساختمان سازمان ثبت اسناد و املاک کشور برگزار شد، شهرستان‌های اردبیل ، نیر و گرمی از استان اردبیل رتبه‌های اول تا سوم کشوری و شهرستان مشگین‌شهر رتبه هفتم را در بین بیش از ۵۰۰ شهرستان کشور کسب کردند.

وی افزود: استان اردبیل با بیش از ۷۰۰ هزار هکتار اراضی کشاورزی و یک میلیون هکتار اراضی منابع طبیعی از استان‌های برتر کشوری در زمینه تعیین حدود و سنددار اراضی(کاداستر اراضی) به شمار می‌رود و تاکنون بیش از ۹۸ درصد اراضی ملی و ۲۷ درصد اراضی کشاورزی این استان دارای سند تک برگی شده است.

مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل وسعت کم قطعات در اراضی کشاورزی، کوهستانی بودن منطقه و تعلل چندین ساله در تعیین تکلیف اراضی خالصه را از جمله مشکلات صدور اسناد اراضی کشاورزی در این استان ذکر کرد.

وی بیان کرد: با وجود این مشکلات، با ارائه راهکارهای مناسب و با همکاری دستگاه‌های ذیربط، جهش و پیشرفت چشمگیری در صدور اسناد اراضی کشاورزی در طی ۱۸ ماه اخیر در این استان حاصل شده است.

به گزارش ایرنا، در جلسه بررسی عملکرد واحدهای ثبتی و مدیریت‌های امور اراضی استان‌های کشور، از مدیر امور اراضی استان اردبیل به عنوان مدیر برتر کشوری در زمینه صدور اسناد اراضی کشاورزی تجلیل شد.

پاسخ‌دهی سریع و دقت بالا و همچنین ارائه راه حل‌ها و ابتکارهای نوین در بررسی پرونده‌ها و رفع مشکلات متقاضیان دریافت اسناد اراضی کشاورزی از جمله موارد موثر در سنجش و انتخاب مدیریت امور اراضی استان اردبیل به عنوان مدیریت برتر کشوری بوده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha