۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۰:۳۹
کد خبرنگار: 2205
کد خبر: 85469980
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

۱۸۸ شعبه اخذ رای در شهرستان بیرجند دایر می‌شود

۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۰:۳۹
کد خبر: 85469980
۱۸۸ شعبه اخذ رای در شهرستان بیرجند دایر می‌شود

بیرجند - ایرنا - فرماندار بیرجند گفت: ۱۸۸ شعبه اخذ رای در این شهرستان برای مرحله دوم انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در نظر گرفته شده که از این تعداد ۱۳۸ شعبه ثابت و ۵۰ شعبه سیار است.

علی فاضلی‌ فرد روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: همچنین از این تعداد ۱۲۵ شعبه شهری و ۶۳ شعبه روستایی است.

وی گفت: در حوزه انتخابیه بیرجند شامل شهرستان‌های بیرجند، درمیان و خوسف به دلیل مشارکت بالای مردم نه تنها کاهش صندوق و شعبه نداریم بلکه ۲ شعبه سیار اخذ رای در مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در شهرستان بیرجند افزوده شده است.

۲۸۷ شعبه در سه شهرستان دایر می‌شود

فرماندار مرکز حوزه انتخابیه شهرستان‌های بیرجند، درمیان و خوسف بیان کرد: ۲۸۷ شعبه برای حوزه انتخابیه بیرجند شامل این سه شهرستان در نظر گرفته شده‌ که شامل ۱۶۷ شعبه ثابت و ۱۲۰ شعبه سیار است.

وی افزود: با توجه به تعدد روستاها در سه شهرستان بیرجند، درمیان و خوسف، پیش بینی‌های لازم برای اخذ رای مردم در مناطق روستایی صورت گرفته است و در دورترین نقاط حوزه انتخابیه نیز صندوق اخذ رای مستقر خواهد شد و آرای مردم را اخذ خواهیم کرد.

تمهیدات اخذ آرا در روستاها و مناطق تفرجگاهی

فاضلی فرد با اشاره به افزایش شعب سیار شهرستان بیرجند گفت: با توجه به فصل بهار و عزیمت بسیاری از مردم به روستاها و تفرجگاه‌ها، پیش بینی شده که تعرفه‌های مورد نیاز به اندازه کافی تامین شود.  

وی تصریح کرد: تمامی ظرفیت‌های مرحله اول انتخابات برای اخذ آرای مردم در مرحله دوم هم به کار گرفته شده‌ است.

رئیس ستاد انتخابات حوزه انتخابیه بیرجند، درمیان و خوسف از آمادگی کامل برای برگزاری مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در این حوزه انتخابیه خبر داد و گفت: همه ظرفیت‌ها به کارگیری شده و دستگاه‌های اجرایی پای کار هستند تا انتخابات در این مرحله هم به نحو احسن و با حضور حداکثری مردم برگزار شود.

مسیرهای روستایی بازگشایی شده است

وی با اشاره به بارش‌های اخیر و وقوع سیل در مناطق مختلف استان افزود: همه مسیرهای روستایی بازگشایی شده و جاده‌های اصلی روستایی در حال تیغ زنی است تا در زمینه اخذ رای مردم با مشکلی مواجه نشویم.

خراسان جنوبی دارای ۱۱ شهرستان و چهار حوزه انتخابیه اصلی است که هر کدام از این چهار حوزه انتخابیه یک کرسی نمایندگی دارد.

با اعلام نتایج رسمی انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی که ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ برگزار شد، منتخبان حوزه‌های انتخابیه "قاینات و زیرکوه"، "نهبندان و سربیشه" و "فردوس، طبس، سرایان و بشرویه" مشخص شدند و ۲ نامزد حوزه انتخابیه "بیرجند، درمیان و خوسف" که آرای بیشتری کسب کردند، به دور دوم رفتند.

مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی برای ۴۵ کرسی باقیمانده از مجموع ۲۹۰ نماینده مردم، در ۲۲ حوزه انتخابیه ۱۵ استان کشور از جمله حوزه انتخابیه «بیرجند، درمیان و خوسف» روز جمعه ۲۱ اردیبهشت برگزار می‌شود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha