بحران معیشت در سرزمین‌های اشغالی/اختلاف اسموتریچ و نتانیاهو درباره بودجه تشکیلات خودگردان

تهران-ایرنا- بحران معیشت در سرزمین‌های اشغالی نه تنها موجب تشدید اعتراضات خیابانی علیه کابینه حاکم بر رژیم صهیونیستی‌شده بلکه به اختلافات سران این رژیم نیز دامن‌زده‌است.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، روزنامه صهیونیستی «تایمز اسرائیل» از تشدید اختلافات بین «بزالل اسموتریچ» وزیر دارایی و «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر خبر داد و نوشت: اسموتریچ، نتانیاهو را عامل افزایش تورم می داند.

در شرایطی که نتانیاهو خواهان پشتیبانی مالی از تشکیلات خودگردان فلسطین برای ممانعت از قدرت گرفتن بیشتر جنبش حماس در کرانه باختری است، روزنامه صهیونیستی تایمز اسرائیل نوشت: اسموتریچ خواهان هزینه بودجه تشکیلات خودگردان برای بهبود معیشت اسرائیلی ها است.

این رسانه صهیونیستی نوشت: وزیر دارایی از نخست وزیر خواست تا ۳ میلیارد شیکل (حدود ۸۰۰ میلیون دلار) از بودجه اختصاص داده شده به تشکیلات خودگردان فلسطین را مصادره کند.

این روزنامه چاپ تل آویو به نقل از اسموتریچ نوشت: نتانیاهو بیشتر از اینکه نگران اسرائیلی ها باشد، نگران تشکیلات خودگردان است.

روزنامه صهیونیستی تایمز اسرائیل درباره خودداری وزیر دارایی از ملاقات با نخست وزیر در روزهای گذشته، نوشت: اسموتریچ از موضوع معیشت اسرائیلی ها به عنوان اهرمی برای فشار بر نتانیاهو جهت صدور فرمان حمله به رفح استفاده می کند.

این رسانه صهیونیستی نوشت: نتانیاهو تلاش می کند اسموتریچ را به عنوان مقصر اوضاع بد معیشتی در اسرائیل معرفی کند.

اعضای تندرو کابینه حاکم بر رژیم صهیونیستی، نخست‌وزیر این رژیم را تهدید کردند که در صورت پذیرش توافق آتش‌بس با مقاومت فلسطین، کابینه را منحل‌خواهند کرد.

به گزارش ایرنا، در شرایطی که مخالفان کابینه نتانیاهو تلاش می کنند تا با گسترش اعتراضات خیابانی و فشار به این کابینه از طریق دستگاه قضائی، زمینه سقوط آن را فراهم کنند، این کابینه با بحران داخلی نیز مواجه است و جریان های تندرو همواره تهدیدی برای ادامه حیات آن بوده اند.

بحران مالی ناشی از جنگ علیه نوار غزه در حالی معیشت ساکنان سرزمین های اشغالی را با چالش مواجه کرده است که جریان‌های ارتدکس حاضر در کابینه نتانیاهو حاضر نیستند تا حتی یک شیکل (واحد پول رژیم صهیونیستی) هم از بودجه اختصاصی شهرک های ارتدکس‌نشین در کرانه باختری و قدس اشغالی کاسته شود یا اینکه جوانان ارتدکس به خدمت وظیفه اجباری اعزام شوند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha