۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۱:۲۹
کد خبرنگار: 1405
کد خبر: 85469887
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۳۱ درصد آبزیان آذربایجان‌غربی در ماکو تولید می‌شود 

۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۱:۲۹
کد خبر: 85469887
۳۱ درصد آبزیان آذربایجان‌غربی در ماکو تولید می‌شود 

ارومیه - ایرنا - مدیر شیلات و آبزیان آذربایجان غربی گفت: ۳۱ درصد از تولیدات آبزیان استان شامل پنج هزار و ۵۷۵ تن انواع آبزیان در ماکو تولید می‌شود.

به گزارش ایرنا منصور لطفی روز چهارشنبه در دیدار با رییس سازمان منطقه آزاد ماکو که با هدف بررسی راهکارهای توسعه فعالیت های شیلات و آبزی پروری در این منطقه انجام شد افزود: بیش از ۴۳ واحد پرورش آبزیان در منطقه آزاد ماکو قرار گرفته که با تولید پنج هزار و ۵۷۵ تن انواع آبزیان در این منطقه انجام می‌گیرد که ارتقای ظرفیت آن به بیش از ۱۵ هزار تن امکان پذیر است.

وی بیان کرد: هشت دریاچه پشت سد و بیش از ۱۵چشمه و رودخانه و دشت های وسیع در حاشیه رودخانه مرزی ارس بخشی از امکانات آب و خاک قابل بهره برداری برای تولید انواع آبزیان در این منطقه است.

مدیر شیلات و آبزیان استان آذربایجان غربی با بیان اینکه این استان در رتبه نخست تولید آرتمیا قرار دارد گفت: پیش بینی می‌شود بیش از ۲۰۰ تن سیست و بیومست آرتمیا امسال در استان تولید شود.

لطفی افزود: آرتمیا موجود آبزی در آبهای شور بوده و یکی از محصولات پرفروش در بازارهای جهانی می باشدکه در حال حاضر در سطح ۲۰۰ هکتار از مجتمع آبزی پروری دشت فسندوز میاندوآب در حاشیه دریاچه ارومیه پرورش داده می شود.

وی اضافه کرد: هر کیلوگرم سیست آرتمیا بین ۱۰۰ تا ۲۰۰ دلار به فروش می‌رسد.

به گفته لطفی، علاوه بر کاربردهای علمی ، آرتمیا در مراکز پرورش آبزیان ارزشمند صادراتی مانند میگو و ماهیان خاویاری و ماهیان زینتی برای تغذیه این گونه ها مورد استفاده قرار می گیرد.

لطفی بیان کرد: توسعه فعالیت های آبزی پروری و افزایش بهره وری و تولید آبزیان از اولویت های شیلات استان است.

در ادامه این نشست در راستای تسریع و تسهیل فرآیند عملیاتی نمودن طرح های پرورش ماهیان سردآبی، ماهیان خاویاری، شاه میگوی دراز آب شیرین و پرورش ماهی در قفس و حل مشکلات مرکز تکثیر و بازسازی ذخایر ژنتیکی آبزیان و بازارچه های ماهی هماهنگی های لازم انجام شد.

به گزارش ایرنا آذربایجان غربی در ردیف استانهای فعال و برتر کشور در تولید آبزیان در بین استانهای غیر ساحلی کشور است و سالانه بین ۱۵ تا ۱۸هزار تن انواع آبزیان در منابع آبی استان تولید می شود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha