برگزاری نخستین مسابقات بین‌المللی دوستانه مهارت (IFSC - ۲۰۲۴)

تهران- ایرنا- معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از برگزاری نخستین مسابقات بین‌المللی دوستانه مهارت (IFSC - ۲۰۲۴) به میزبانی سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای خبر داد.

به گزارش ایرنا از سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور، مهرداد عظیمی رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور، گفت: این مسابقات از ۲۳ اردیبهشت ماه به میزبانی استان گلستان آغاز می‌شود.

به گفته وی در این دوره از مسابقات، شرکت کنندگان در حوزه فناوری اطلاعات در ۶ رشته مهارتی توسعه نرم افزارهای موبایل، فنّاوری وب، مدیریت سیستم‌های تحت شبکه، راهکارهای نرم افزاری برای کسب و کار، طراحی مهندس مکانیک CAD و فناوری طراحی گرافیک با هم به رقابت می‌پردازند.

عظیمی افزود: این دوره از مسابقات با حضور شرکت کنندگان کشورهای غنا، نیجر، روسیه، قزاقستان، کره جنوبی، برزیل، بنگلادش، سنگاپور، مالزی، ژاپن، آفریقای جنوبی، ترکمنستان و ایران برگزار می‌شود.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، تصریح کرد: شرکت کنندگان بر اساس شاخص‌های تعیین شده از طرف دفتر مسابقات بین‌المللی مهارت و طبق استانداردهای بین‌المللی توسط مدیران رشته، کارشناسان مسئول و کارشناسان داور مدعو (شامل کارشناسان درون یا برون‌سازمانی و کارشناسان معرفی شده از سوی برگزارکننده رویداد یا شرکای راهبردی) مورد سنجش قرار می‌گیرند و ارزیابی نتایج مطابق دستورالعمل نحوه ارزشیابی پروژه‌ها و با استفاده از فرم‌های سیستم ارزشیابی مسابقات (CIS)انجام می‌پذیرد.

وی خاطرنشان ساخت: رئیس هیئت داوری، کارشناس ارشد، معاون کارشناس ارشد، سوپروایزر کارگاه، کارشناس و کارشناس مترجم و شرکت‌کننده گروه اجرایی مسابقات جهانی را تشکیل می‌دهند.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه دیپلماسی مهارت از مهم‌ترین راهبردهای سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور است، هدف از برگزاری مسابقات بین‌المللی دوستانه مهارت را تبادل تجربیات به منظور ارتقای مهارت جوانان و نیروی کار، اشاعه اطلاعات در زمینه استانداردهای ملی مهارت، تشویق جوانان برای آموزش‌های متناسب با شغل، ترغیب در امر تبادل اطلاعات و تجارب میان جوانان متخصص در سراسر دنیا و... برشمرد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار اقتصاد

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha