رشد ۳۰ درصدی تعداد تشکل‌های کارگری اصفهان در دولت سیزدهم

اصفهان- ایرنا- مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان گفت: تعداد تشکل های کارگری استان با حدود ۳۰ درصد افزایش به بیش از ۷۰۰ تشکل رسیده که این میزان افزایش در کل کشور، سرآمد است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، میثم مداحی روز چهارشنبه در نشست صمیمانه استاندار اصفهان با تشکل‌های کارگری استان در استانداری افزود: این در حالیست که از ابتدای انقلاب تا زمان شروع بکار دولت سیزدهم حدود ۶۰۰ تشکل کارگری در استان ثبت شده بود.

وی تاکیدکرد: از زمان آغاز فعالیت این دولت، افزایش مشارکت جامعه کارگری در تصمیم‌گیری‌های حوزه کار در دستور کار ادارات کل کار، رفاه و تامین اجتماعی استان‌ها قرار گرفته است.

وی یادآور شد: افزایش مشارکت جامعه کارگری در تصمیم‌گیری‌های حوزه کار بویژه از طریق ورود تشکل‌های کارگری در ۲ سال و نیم گذشته توسعه زیادی داشته است.

مداحی اظهار داشت: تشکلات کارگری زنجیره واسط بین دولت و مردم و بین حکمرانان با جامعه کارگری هستند و استان اصفهان بالاترین میزان مشارکت تشکل های کارگری را در سطح کشور داراست.

وی تصریح کرد: حدود ۲۶۰ نفر روزانه بعنوان نمایندگان تشکل‌های کارگری در جلسات رسیدگی برای صدور آرای قانونی در جلسات رسیدگی اداره کار استان شرکت می کنند.

مداحی یادآور شد:افزون بر یک میلیون و ۲۸۰ هزار نفر از جمعیت استان بیمه شده اصلی سازمان تامین اجتماعی هستند و این افراد با خانواده‌هایشان جمعیت حدود سه میلیون و ۷۰۰ هزار نفری را تشکیل می دهند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان اظهار داشت: افزون بر ۸۰۰ هزار نفر از بیمه شدگان اصلی دارای بیمه اجباری و حدود ۵۰۰ هزار نفر بیمه شده آزاد و اختیاری هستند.

مداحی در بخش دیگر سخنان خود گفت: اجرای طرح طبقه‌بندی مشاغل در افزایش امنیت شغلی کارگران موثر است و تاکنون در ۴۰۰ کارگاه استان، این طرح اجرا شده است.

به گزارش ایرنا، در نشست امروز استاندار اصفهان با تشکل‌های کارگری که تا بعد از ظهر چهارشنبه ادامه داشت، نمایندگان تشکل های کارگری استان مشکلات و انتظارات خود را مطرح کردند.

جمعیت زیر پوشش سازمان تامین اجتماعی در سطح کشور در سال گذشته حدود ۴۳ میلیون نفر و در استان اصفهان افزون بر سه میلیون و ۸۰۰ هزار نفر بود که بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر از آنها بیمه شده اصلی هستند.

اصفهان بعد از تهران، بیشترین تعداد بازنشستگان تامین اجتماعی را در سطح کشور دارد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha