۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۰:۳۸
کد خبرنگار: 2743
کد خبر: 85469841
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

استاندار: لرستان بیشترین جمعیت روستایی را در کشور دارد

۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۰:۳۸
کد خبر: 85469841
استاندار: لرستان بیشترین جمعیت روستایی را در کشور دارد

خرم آباد- ایرنا- استاندار لرستان گفت: لرستان بیشترین جمعیت روستایی را در کشور به نسبت سرانه جمعیتی به خود اختصاص داده و بهترین فرصت های اقتصادی در روستاهای این استان وجود دارد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، ابوطالب شفقت روز چهارشنبه در جلسه با رییس بنیاد مسکن کشور اظهار کرد: فرصت هایی که در طرح نهضت ملی مسکن برای روستاهای استان فراهم شد غنیمت است و اگر بتوانیم به کمک ظرفیت بنیاد مسکن کشور در روستاهای استان سرمایه گذاری و ارزش اقتصادی ایجاد و مردم را در روستاها ماندگار و از مهاجرت بازداریم بسیاری از مشکلات کشور و استان قابل رفع بوده و زمینه برای فعالیت اقتصاد کشاورزی نیز به شکل مطلوب فراهم خواهد شد.

وی ادامه داد: با توجه به ظرفیت های مطلوب نیروی انسانی، زمین و آب کافی در لرستان چنانچه مشکل مسکن روستاییان نیز رفع شود می توان زنجیره ارزش اقتصادی کشاورزی را در روستاهای استان ایجاد کرد.

سهم استان در طرح تولید مسکن ملی ۱۱۶ هزار و ۲۹۰ واحد در حوزه های حمایتی، خودمالک شهری و بازآفرینی شهری است و تعداد متقاضیان تایید شده تاکنون به ۴۰ هزار و ۵۷۵ نفر رسیده است.

از ۱۰ هزار واحد تعهد احداث مسکن در روستاهای لرستان نیز در راستای طرح نهضت ملی مسکن تاکنون بیش از هشت هزارواحد برای دریافت تسهیلات به بانک ها معرفی شده اند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha