۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۳:۰۴
کد خبرنگار: 5304
کد خبر: 85469801
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

صیاد بره وحشی در اقلید به دام افتاد 

۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۳:۰۴
کد خبر: 85469801
صیاد بره وحشی در اقلید به دام افتاد 

شیراز-ایرنا-رییس اداره حفاظت محیط زیست اقلید فارس گفت: یک متخلف زیست‌محیطی به جرم زنده‌گیری یک بره وحشی در شهرستان اقلید توسط یگان اداره حفاظت محیط زیست دستگیر شد.

علی بخش نجاتی چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : ماموران یگان اداره حفاظت محیط زیست شهرستان اقلید با گشت و کنترل منظم در منطقه شکار ممنوع بصیران، موفق به دستگیری این صیاد شدند.

رییس اداره حفاظت محیط زیست اقلید ادامه داد: پرونده این متخلف در مراجع قضایی شهرستان درحال رسیدگی است.

نجاتی، با هشدار نسبت به آسیب‌های وارده به محیط زیست بر اثر شکار و صید بی‌رویه گفت: محیط زیست در معرض آسیب قرار دارد موضوعی که اگر ادامه یابد به معنی نابودی حیات وحش است از این رو خودداری از وارد کردن آسیب به حیات وحش یک ضرورت محسوب می‌شود.

او اضافه کرد: شکار بی‌رویه، صید خارج از ضابطه، سوزاندن و قطع درختان برای تهیه زغال و هیزم، قطع درختان برای تولید الوار و مصالح ساختمانی و صنعتی و گسترش بی‌رویه شهرها و کارخانه‌ها از اصلی‌ترین عوامل نابودی و تخریب زیست‌بوم‌هاست.

رییس حفاظت محیط زیست شهرستان اقلید گفت: شکارچیان غیرمجاز از جمله آفت‌های حیات وحش به شمار می‌روند که زیست بوم را با خطر جدی روبرو ساخته اند و لطمه‌های جبران‌ناپذیری بر پیکره این حوزه وارد کرده‌اند.

نجاتی گفت: مردم هرگونه تخلف زیست محیطی در حوزه شهرستان اقلید را به سامانه ۱۵۴۰ اطلاع رسانی کنند.

شهرستان اقلید دارای مناطق شکار ممنوع «بصیران» با وسعت ۹۲ هزار هکتار و شکار ممنوع «کوه خرسی» با وسعت ۶۲ هزار هکتار همچنین تالاب کافتر، سد ملاصدرا و بیشه آسپاس در ۲۶۷ کیلومتری شمال شیراز قرار دارد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha