۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۱:۰۵
کد خبرنگار: 1452
کد خبر: 85469790
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

دختر نقره‌ای وزنه برداری آسیا در اندیشه المپیک ۲۰۲۸ + فیلم

همدان-ایرنا- سیده غزل حسینی دارنده مدال نقره وزنه برداری نوجوانان آسیا رویای المپیک ۲۰۲۸ و تاریخ‌سازی برای ورزش بانوان کشور را دارد.

به گزارش خبرنگار ایرنا این وزنه بردار اهل خراسان رضوی در نخستین تجربه حضورش در رده سنی جوانان قهرمانی کشور توانست با اختلاف امتیاز نسبت به سایر حریفان خود سکوی قهرمانی وزن ۶۴ کیلوگرم را کسب کند.

حسینی در غیاب خواهر دوقلوی خود سیده غزاله حسینی که به دلیل مصدومیت موفق به حضور در مسابقات وزنه برداری قهرمانی کشور به میزبانی همدان نشد، در وزن ۶۴ کیلوگرم با ۱۰ کیلوگرم اختلاف نسبت به نفر دوم این وزن قهرمان شد.

در این دوره از مسابقات که شامگاه سه شنبه طی مراسمی به میزبانی همدان برگزار شد، در بخش نوجوانان ۵۳ ورزشکار و در بخش جوانان ۷۳ ورزشکار از ۲۸ استان کشور رقابت کردند ضمن اینکه ۴۱ مربی نیز حضور داشتند.

این ملی پوش وزنه برداری در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا از وضعیت مسابقات قهرمانی کشور و نیز آینده ورزشی خود می‌گوید:

دختر نقره‌ای وزنه برداری آسیا در اندیشه المپیک ۲۰۲۸ + فیلم

ایرنا: مسابقات قهرمانی کشور در همدان چطور بود؟
حسینی:
سطح مسابقات خیلی خوب بود و بهترین‌های کشور حضور داشتند و توانستم برای نخستین بار در وزن ۶۴ کیلوگرم که یک وزن بالاتر از وزنم در رده سنی نوجوانان بود، قهرمان شوم.

ایرنا: یعنی با برنامه به این وزن آمدید؟
حسینی:
همینطور است و در این مسابقات نیز محک لازم را خوردم و تلاش می‌کنم در میادین بین‌المللی در همین وزن هم موفق ظاهر شوم. سطح مسابقات خوب بود و معتقدم نتیجه مورد دلخواه را کسب کنم.

با نفر دوم و سوم ۱۰ کیلوگرم بیشتر وزنه زدم و در این دسته چند سال می‌خواهم حضور داشته باشم.

ایرنا: چطور شد به رشته وزنه برداری آمدید؟
حسینی:
از بچگی به ورزش‌های سنگین و قدرتی علاقه‌مند بودم و یکروز که وزنه برداری را تجربه کردم، همین رشته را ادامه دادم.
این رشته نیاز به تلاش زیادی دارد و اگر دختران می‌خواهند موفق شوند، باید خیلی تلاش کنند.

ایرنا: چه پیشنهادی برای دختران دارید؟
حسینی:
وزنه برداری رشته جذابی است و به نظرم دخترانی که توان بدنی بالا دارند، به این ورزش بروند. استعدادهای فراوانی در کشور داریم و اطمینان دارم می‌توانند در میادین ملی و بین‌المللی هم موفق شوند.
وزنه برداری رشته جذابی است و به نظرم دخترانی که توان بدنی بالا دارند، به این ورزش بروند.
ایرنا: خواهر دوقلوی شما در مسابقات همدان غیبت داشت؟
حسینی:
خواهرم غزاله اولین مدال وزنه‌برداری دختران ایران در مسابقات قهرمانی نوجوانان جهان و دومین مدال وزنه‌برداری دختران کشور را در کارنامه دارد. متأسفانه مدتی از ناحیه کمر دچار آسیب دیدگی شده و به همین دلیل در مسابقات قهرمانی کشور در همدان حضور نیافت.

البته غزاله در حال درمان است و کادر فنی در جریان مداوای او هستند و به زودی به میادین بازخواهد گشت.

ایرنا: الگوی شما در وزنه برداری چه کسانی هستند؟
حسینی:
الگویم در بانوان الهام حسینی هستند و فیلم‌های این قهرمان را همیشه تماشا می‌کنم و البته سهراب مرادی هم عالی هستند و همیشه فیلم حرکات این قهرمان ارزنده را نگاه می‌کنم.

در تیم ملی نیز از تجربه‌های ارزنده کوروش باقری سرمربی تیم ملی و نیز مینا عصفوری مربی تیم ملی بهره‌مند هستم و به پیشرفتم خیلی کمک کرده‌اند.

ایرنا: برای آینده خود چه برنامه‌ای دارید؟
حسینی:
هدفم حضور قدرتمند در مسابقات آسیایی و جهانی است اما چهار سال طلایی را تا المپیک ۲۰۲۸ در پیش دارم و رویام حضور تاریخی در رویدادی است که وزنه برداری بانوان کشورمان تاکنون به آن دست نیافته و امیدوارم در کنار سایر ملی پوشان به این آرزوی بزرگ دست یابم.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha