۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۱:۲۹
کد خبرنگار: 1309
کد خبر: 85469781
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پایداری آب شرب در " بیدخون" شهرستان عسلویه افزایش یافت

۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۱:۲۹
کد خبر: 85469781
پایداری آب شرب در " بیدخون"  شهرستان عسلویه افزایش یافت

بوشهر-ایرنا- مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر گفت: با افزوده شدن یک رشته چشمه به منبع تامین آب بیدخون شهرستان عسلویه، وضعیت تامین آب این شهر به میزان  قابل ملاحظه‌ای بهبود پیدا کرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا،" ابوالحسن عالی " روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: تا پیش از این بخشی از آب این شهر از خط کوثر و بخشی از طریق آب شیرین کن منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس تامین می‌شد که اکنون با اضافه شدن ۱۵ لیتر در ثانیه آب دریافتی از چشمه وضعیت آب شرب این شهر یافته است‌.

وی افزود: خط انتقال چشمه بیدخون به طول ۱۳ کیلومتر به مخزن ۱۰ هزار مترمکعبی این شهر متصل شده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر تصریح کرد: در شهر بیدخون با بیش از ۱۰ هزار نفر جمعیت، مشکل کمبود آب شرب مشترکان این شهر را در شرایط دشواری قرار داده بود که با تدابیر پیش بینی شده اکنون این مشکل بسیار کمتر شده است.

وی ادامه داد: مقرر شده از محل آب تولیدی آب شیرین کن منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس نیز پس از تمهیداتی تخصیص آب دریافتی شهرهای عسلویه و نخل تقی افزایش یابد که این موضوع وضعیت توزیع آب شهرهای یادشده بصورت مناسبی بهبود خواهد داد.

عالی ادامه داد: انتظار می‌رود با مجموع اقدامات انجام شده و وظیفه شناسی مشترکان برای مصرف بهینه شاهد تقویت پایداری آب شرب در بیدخون و شهرستان عسلویه باشیم.

وی اظهار کرد: با هدف عبور موفق از پیک بار مصرف آب در ماه‌های پیش رو طرح های متنوعی در سطح استان در دست احداث است که براساس برنامه زمانبندی بزودی مورد بهره برداری قرار می‌گیرند.

عالی افزود: شمار قابل توجهی طرح در مناطق روستایی نیز در قالب جهاد آبرسانی در دست احداث است که اتمام آنها نویدبخش پایداری آب شرب مشترکان روستایی است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha