دانشجویان برزیلی هم به تظاهرات جهانی حمایت از فلسطین پیوستند

تهران- ایرنا- دانشجویان دانشگاه سائوپائولو برزیل (USP) با پیوستن به موج اعتراض‌های جهانی به جنایت‌های اسرائیل و حمایت از فلسطین، پایان همکاری‌های دانشگاهی کشورشان با دانشگاه‌های سرزمین‌های اشغالی و قطع روابط دیپلماتیک با رژیم صهیونیستی را خواستار شدند.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از تارنمای آر تی، دانشجویان دانشگاه سائوپائولو در اعتراض به قتل عام مردم فلسطین توسط نظامیان صهیونیستی که طی هفت ماه گذشته، جان بیش از ۳۴ هزار نفر را گرفته است، اردویی بر پا کردند؛ این ابتکار عمل توسط نهادهای مختلف تحت سازماندهی کمیته دانشجویان در همبستگی با ملت فلسطین (ESPP-USP) با حمایت اساتید و کارمندان این دانشگاه برگزار شد.

دانشجویان معترض از سایر موسسه‌های دانشگاهی و همچنین دولت فدرال خواستند تا همه روابط خود با رژیم اسرائیل را قطع کنند. به گفته برگزارکنندگان این تظاهرات، این اعتراض ها به معنای چشم‌پوشی از توافق نامه‌های فعلی دانشگاهی و هرگونه رابطه با تل‌آویو است.

این کمیته توضیح داد: به ویژه، دانشکده فلسفه، ادبیات و علوم انسانی (FFLCH) باید تصمیم بگیرد که هرچه سریعتر با دانشگاه حیفا (اسرائیل) قطع همکاری کند.

دانشجویان برزیلی هم به تظاهرات جهانی حمایت از فلسطین پیوستند

این کمیته همچنین توقف هرگونه اقدام اداری علیه دانشجویان تظاهرات‌کننده به نفع فلسطین را خواستار شد.

این سازمان برگزارکننده تجمع دانشجویان برزیلی تصریح کرد: رسانه‌ها تلاش می‌کنند صهیونیسم را با یهودستیزی یکی بدانند و به این روایت، به عنوان توجیهی برای آزار و اذیت جنبش همبستگی با فلسطین متوسل شوند.

آنا لوئیسا تیبریو (Ana Luísa Tibério) عضو گروه گرائونا (Graúna) از حزب کارگران و عضو کمیته دانشجویی در همبستگی با مردم فلسطین دانشگاه سائوپائولو اعلام کرد که اعتراض های چند روز آینده برای نشان دادن انسجام حول «آرمان فلسطین» و یک اقدام بنیادی خواهد بود.

این سخنگو که دانشجوی مقطع کارشناسی ارشد رشته علوم سیاسی این دانشگاه است، افزود: علاوه بر نشان دادن همبستگی خود، ما می‌خواهیم دانشگاه را برای شکستن توافق با دانشگاه‌های اسرائیلی که از کشتار جاری در فلسطین حمایت و تامین مالی می‌کنند، تحت فشار قرار دهیم.

پیش‌بینی می‌شود این فعالیت‌های دانشجویان دانشگاه سائوپائولو تا ۹ مه (فردا پنج شنبه ۲۰ اردیبهشت) ادامه داشته باشد. فردا، کارگاهی با هماهنگی اعضای گروه صدای یهودی برای دموکراسی، یکی از نهادهایی که از دانشجویان این دانشگاه حمایت می‌کند، برگزار می‌شود؛ همچنین مناظره ای در مورد همبستگی بین‌المللی با آرمان فلسطین و یک رویداد موسیقایی با قطعات فلسطینی برگزار می‌شود.

اعتراض دانشجویان برزیلی در راستای موج تظاهرات علیه بمباران‌های اسرائیل در غزه است که از دانشگاه کلمبیا در آمریکا آغاز شد و امروز به بیش از ۱۰۰ دانشگاه آمریکا و بیش از ۹۰۰ دانشگاه در سراسر جهان گسترش یافته است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha