۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۹:۴۰
کد خبرنگار: 3090
کد خبر: 85469721
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

استاندار همدان: تمهیدات لازم برای برگزاری دور دوم انتخابات در ملایر اندیشده شده است

همدان-ایرنا- استاندار همدان با اشاره به اینکه دور دوم انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در شهرستان ملایر به صورت تمام الکترونیک برگزار می شود گفت: تمهیدات لازم برای برگزاری این انتخابات اندیشده شده است.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از روابط عمومی استانداری همدان، علیرضا قاسمی‌فرزاد اظهار کرد: دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در تاریخ ۲۱ اردیبهشت‌ در ۱۵ استان، از جمله استان همدان برگزار می‌شود.

وی پیش‌بینی کرد که در این دور از انتخابات، ۱۶۷ شعبه اخذ رای فعال باشند که شامل ۱۰۱ شعبه ثابت و ۶۶ شعبه سیار است.

استاندار همدان افزود: از این تعداد، ۷۹ شعبه در مناطق شهری و ۸۸ شعبه در مناطق روستایی مستقر خواهند شد.

قاسمی‌فرزاد ادامه داد: در دور اول انتخابات، چه در انتخابات مجلس شورای اسلامی و چه در انتخابات خبرگان رهبری، چهار مولفه اساسی مورد تاکید مقام معظم رهبری همچون مشارکت حداکثری، رقابت، امنیت و سلامت، مورد توجه قرار گرفت و اجرا شد.

وی اظهار کرد: این چهار اصل همچنان به عنوان معیارهای اصلی برای برگزاری انتخابات در نظر گرفته شده‌ است.

استاندار همدان گفت: حضور پرشور مردم در دور دوم انتخابات ملایر به منظور برگزاری رقابتی قابل تحسین همراه با امنیت همانند دور اول چشمگیر پیش بینی می شود.

به گزارش ایرنا؛ انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در ۱۱ اسفندماه سال گذشته در ۲۰۸ حوزه انتخابیه سراسر کشور برگزار شد که انتخابات ۲۱ حوزه به مرحله دوم کشیده شد.

ملایر نیز با ۲ کرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی یکی از حوزه‌های انتخابیه کشور بود که انتخابات در این حوزه به مرحله دوم کشیده شد.

در مجموع در انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه ملایر، ۹۳ هزار و ۵۲۲ رای ماخوذه کسب شد که از این تعداد آراء ۸۸ هزار و ۲۵۵ رای صحیح به دست آمد.

از مجموع آراء ماخوذه صحیح "احد آزادیخواه" با ۲۲ هزار و ۸۹۷ رای و کسب ۲۵.۹۴ درصد مجموع آراء به عنوان منتخب نفر اول راهی مجلس شد.

"حسین احمدی" با ۱۶ هزار و ۶۸۷ رای معادل ۱۸.۹۱ درصد و "احمد آریائی‌نژاد" با ۱۶هزار و ۶۱۲ رای معادل ۱۸.۸۲ درصد به عنوان نفر اول و دوم بودند که به دلیل کسب نکردن ۲۰ درصد مجموع آراء به مرحله دوم راه یافتند.

در دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری، ملایر یکی از چهار شهر کشور بود که انتخابات آن به صورت تمام الکترونیک برگزار شد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha