فضای مجازی از بسترهای مقابله دشمن با مبانی و ارزش‌های اسلامی است

تهران- ایرنا- دیوان عالی کشور گفت: امروز فضای مجازی یکی از بسترهای مقابله دشمن با مبانی و ارزش‌های اسلامی و به دنبال سوءاستفاده در ضربه به اسلام، آموزه های دینی و انقلاب است.

به گزارش ایرنا از دیوان عالی کشور، حجت الاسلام والمسلمین «محمدجعفر منتظری» در جلسه هیات عمومی که با حضور قضات عالی رتبه دیوان عالی کشور برگزار شد، افزود: دشمنان امروزه از فضای مجازی برای تحقق خواسته‌های نامشروع خود استفاده و با سرمایه‌گذاری در این زمینه سعی در تخریب باورهای دینی و اخلاقی مردم دارند، از این‌رو در حال حاضر یکی از جلوه های جهاد فی سبیل الله این است که انسان بتواند در این فضا به نبرد با تبلیغات دشمن بپردازد.

وی ادامه داد: در این مقطع زمانی جهاد فی سبیل الله و حفظ این نظام الهی بر همه ما واجب است و اگر در این زمینه کوتاهی کنیم نزد خداوند مسئولیم. امروز جهاد تنها مبارزه تن به تن نیست بلکه در فضای مجازی باید از ارزش های والای امت اسلامی دفاع کنیم.

رئیس دیوان عالی کشور گفت: قضات شریف با قلم خود می توانند در زمره مجاهدان فی سبیل الله و در عرصه جهاد تاثیرگذار باشند و از طریق احقاق حقوق مراجعان، پاسخگویی توأم با گشاده رویی و تکریم به ارباب رجوع و صدور حکم عادلانه در این مسیر نقش آفرین باشند.

منتظری با اشاره به اقدامات اخیر رژیم غاصب صهیونیستی در حمله به رفح در نوار غزه خاطرنشان کرد: جنایات صهیونیست‌ها در غزه و رفح با پشتیبانی آمریکا، تقابل با اسلام است و این رژیم به خوبی نشان داد که به هیچ یک از ارزش های دینی، اخلاقی و حتی شرف انسانی پایبند نیست و به زودی مضمحل و نابود خواهد شد.

به گزارش ایرنا، کابینه جنگ رژیم صهیونیستی به رغم مخالفت‌های بین‌المللی، تهاجم زمینی به شهر رفح واقع در جنوب نوار غزه را تائید کرد و ارتش این رژیم، از روز سه‌شنبه - ۱۸ اردیبهشت - بخش فلسطینی گذرگاه رفح در شرق این شهر را اشغال کرده‌ است.

این عملیات تنها ساعاتی پس از آن آغاز شد که جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) اعلام کرد که پیشنهاد آتش بس مصر و قطر را پذیرفته است؛ اما رژیم صهیونیستی ادعا کرد که این پیشنهاد خواسته‌های ضروری این رژیم را تامین نمی‌کند.

در همین راستا،آنتونیو گوترش دبیر کل سازمان ملل متحد در بیانیه‌ای هشدار داد که حمله تمام عیار رژیم صهیونیستی به رفح، فاجعه انسانی به بار خواهد آورد و اشتباهی راهبردی است.

دبیر کل سازمان ملل در این بیانیه از رژیم صهیونیستی و جنبش حماس خواست تا به توافق آتش بس دست یابند و از تهاجم کامل این رژیم به رفح جلوگیری کنند.

گوترش برهه کنونی را لحظه تعیین کننده‌ای برای مردم فلسطین، رژیم صهیونیستی و سرنوشت کل منطقه خواند.

این مقام سازمان ملل در این بیانیه‌ هشدار داد: بدون آتش بس، آزادی اسرای اسرائیلی در غزه در کار نخواهد بود و باعث حمله ویرانگر در رفح خواهد شد.

گوترش در ادامه این بیانیه، حمله تمام عیار به رفح را فاجعه انسانی، اشتباهی راهبردی، فاجعه سیاسی و کابوس بشردوستانه توصیف کرد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جامعه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha