اعلام آمادگی دانشگاه تربیت مدرس برای پذیرش دانشجویان اخراجی آمریکایی و اروپایی

تهران- ایرنا- دانشگاه تربیت مدرس از آمادگی پذیرش اساتید و دانشجویان اخراجی آمریکایی و اروپایی حامی فلسطین در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری خبر داد.

به گزارش گروه علم و آموزش ایرنا، شورای دانشگاه تربیت مدرس با حضور رؤسای دانشکده ها و مراکز تحقیقاتی و رییس و معاونین این دانشگاه به اتفاق آرا تصویب کرد که این دانشگاه برای دفاع از مردم سالاری، حقوق بشر و صلح و دوستی در بین ملت ها آماده است تا اساتید و دانشجویان ضد صهیونیستی که به دلیل دفاع از مردم مظلوم فلسطین و مخالفت با نسل کشی رژیم اشغالگر اسرائیل از دانشگاه های آمریکا و اروپا اخراج شده یا می شوند و رشته تخصصی آنها در این دانشگاه دایر است را در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری بپذیرد.

شورای دانشگاه تربیت مدرس همچنین ضمن محکوم کردن ورود پلیس به دانشگاه های آمریکا و ضرب و شتم دانشجویان و اساتید، خواستار حفظ حرمت دانشگاه و دانشگاهیان توسط دولت و پلیس آمریکا شد.

به گزارش ایرنا، ‌اعتراض های دانشجویی در چند هفته گذشته به دنبال دستگیری ها و اخراج دانشجویان در دانشگاه کلمبیا در شهر نیویورک در سراسر آمریکا گسترش یافت. دانشجویان بسیاری از دانشگاه های این کشور از جمله دانشگاه ییل، دانشگاه نیویورک، دانشگاه هاروارد، دانشگاه تگزاس در آستین، دانشگاه کالیفرنیای جنوبی و غیره به این اعتراض ها پیوستند.

بسیاری از معترضان طرفدار فلسطینیان از دانشگاه‌های می‌خواهند که سرمایه‌های مالی و سیاسی خود به نفع عملیات نظامی رژیم صهیونیستی را واگذار کنند. حمایت و همبستگی با دانشجویان آمریکایی حمایت کننده از مردم غزه، بعد از اروپا به آسیا رسید.

هاشم داداش‌پور رییس سازمان امور دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری پیش از این اعلام کرده بود که دانشجویان دانشگاه‌های آمریکا که خشم و انزجار خود را از جنایات رژیم صهیونیستی در غزه به نمایش گذاشته و از دانشگاه اخراج شده‌اند، می‌توانند بورس دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی ایران شده و به تحصیل خود ادامه دهند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار علم و آموزش

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha