استاندار هرمزگان: مجتمع چندمنظوره فرهنگی در جزیره هرمز احداث شود

بندرعباس - ایرنا - استاندار هرمزگان ضمن تسریع در اجرای طرح‌های بازآفرینی هرمز، بر لزوم احداث یک مجموعه چند منظوره فرهنگی با کاربری‌های مختلف فرهنگی، هنری، مذهبی و قرآنی در این جزیره تاکید کرد.

به گزارش ایرنا، مهدی دوستی روز چهارشنبه در نشست ستاد بازآفرینی استان، در بررسی طرح بازآفرینی شهری جزیره هرمز بر لزوم جداره‌سازی منازل مردم تاکید کرد و گفت: تبدیل تیرهای برق به کابل‌ها زیرزمینی و ساخت المان‌های منطبق با هویت بومی در این طرح مهم هستند، ضمن اینکه همزمان با تلاش برای پایدارسازی آب جزیره هرمز ضرورت دارد نوسازی شبکه توزیع آب آشامیدنی نیز در دستورکار قرار بگیرد.

وی با تاکید بر لزوم ساماندهی اسکله‌های صیادی و پارکینگ قایق‌های جزیره هرمز، ابراز کرد: سازمان بنادر و دریانوردی همه نیازهای ۲ اسکله موجود جزیره هرمز را در مجموعه‌ای جدید خواهد دید تا به محض احداث اسکله‌های جدید، مجموعه ناایمن فعلی جمع‌آوری شود.

«جزیره هرمز که تنگه هرمز برگرفته از نام این جزیره است، دلیرمردان بزرگی در طول تاریخ تاکنون پرورانده و شهدای زیادی در راه حفظ کیان این منطقه تقدیم شده و اکنون به سمت یک جزیره درحال توسعه با محوریت گردشگری پیش می‌رود.

هرمز در میان زمین شناسان به بهشت زمین‌ شناسی مشهور است، جزیره‌ای بیضی‌ شکل و گنبدی نمکی در خلیج‌فارس به مساحت ۴۲ کیلومترمربع و در ۱۶ کیلومتری بندرعباس است.

این جزیره زیبا با حدود هفت هزار نفر جمعیت همواره در طول تاریخ به علت موقعیت استراتژیک دارای اهمیت راهبردی و بازرگانی بوده و هر سال در ایام سفرهای نوروزی پذیرای خیل عظیمی از گردشگران و مسافران از سراسر کشور است.»

استاندار هرمزگان همچنین در این نشست اظهار کرد: به منظور استفاده مردم، شهرداری بندرعباس مرحله نخست بوستان چهار هکتاری محله اسلام آباد را در زمین پیشنهادی اداره کل راه و شهرسازی استان آغاز کند.

وی تکمیل بانک اطلاعات زمین را مهم دانست و افزود: این فهرست به شهرداری‌ها کمک می کند در بازآفرینی و بازگشایی‌ها به محض نیاز به توافق با مردم و معاوضه زمین بتوانند وارد مذاکره شوند.

دوستی خطاب به فرمانداران سراسر استان نیز تاکید کرد: همه فرمانداران گزارش پیشرفت بازآفرینی‌ و بازگشایی معابر در محلات مستعد شهرهای خود را همراه با چالش‌ها در نشست های شورای بازآفرینی که دو هفته یکبار برگزار خواهد شد ارائه دهند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha