۱۷۰۰ نفر از جوانان جذب آموزش و پرورش استان کرمانشاه می‌شوند

کرمانشاه - ایرنا - مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه گفت: امسال پیش بینی شده است یک هزار و ۷۰۰ نفر از جوانان تحصیل کرده جذب بدنه آموزش و پرورش استان کرمانشاه شوند.

به گزارش ایرنا، سلمان محمدی شامگاه سه‌شنبه در آیین تجلیل از معلمان نمونه آموزش و پرورش استان کرمانشاه که با حضور استاندار و معاونان وی برگزار شد با بیان اینکه شیوه های جذب معلم در آموزش و پرورش تغییر پیدا کرده است افزود: سال گذشته نیز در همین راستا بیش از یک هزار و ۵۰۰ نفر نیروی جدید از بین جوانان تحصیلکرده و نخبه جذب شدند که در میان آنها قهرمانان ملی، حافظان قرآن و نهج البلاغه نیز دیده می شود.

وی با اشاره به وجود ۳۷۰ هزار نفر دانش آموز در استان کرمانشاه اظهار کرد: این تعداد دانش آموز زیر نظر ۲۶ هزار معلم در استان در حال فراگیری علم و دانش هستند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه با اشاره به دیدار اخیر مدیران و شماری از معلمان نمونه کشور با رهبر معظم انقلاب یادآور شد: در این دیدار معظم له از فعالیت های آموزش و پرورش اظهار رضایت کرده و بر امید آفرینی در بین جوانان و نوجوانان تاکید کردند.

محمدی با بیان اینکه سرمایه هر سازمانی نیروی انسانی آن سازمان است گفت: مواد تولید کننده این نیرو و هویت بخشی به این منابع انسانی کشور برعهده آموزش و پرورش است و این سازمان تمام تلاش خود را در این راستا به کار بسته است.

وی اضافه کرد: در دیدار با رییس جمهوری نیز ایشان آموزش و پرورش را مهمترین اولویت کشور دانسته و تاکید کردند برای ساختن ایرانی قوی به آموزش و پرورشی قوی همراه با مدرسه و معلمان قوی نیاز است.

محمدی، با اشاره به برنامه های تدوین شده در سند بنیادین آموزش و پرورش یادآور شد: در همین راستا شورای آموزش و پرورش استان کرمانشاه موفق شد تا در سال گذشته در کشور به عنوان شورای نمونه و شورای تحقیقات آموزش و پرورش استان نیز به عنوان شورای برتر شناخته شوند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه ادامه داد: خوشبختانه در دولت سیزدهم با تلاش وزیر آموزش و پرورش طرح تاثیر ۵۰ درصدی معدل امتحانات نهایی برای کنکور با هدف شایسته گزینی و محرومیت زدایی به اجرا گذاشته شد که یکی از ثمرات این کار بزرگ و عدالت محورانه این بود که در استان کرمانشاه موفق به کسب ۲ رتبه تک رقمی، ۲۷ رتبه زیر ۱۰۰ و ۲۷۰ رتبه زیر هزار در کنکور سال گذشته شدیم.

وی از نظام رتبه بندی معلمان به عنوان یکی دیگر از اقدامات مهم دولت سیزدهم یاد کرد و گفت: دولت های پیشین نتوانستند و یا نمی خواستند که نظام رتبه بندی انجام شود ولی به همتاین دولت و تاکید شخص رییس جمهور و بر اساس ارتقای مقام و منزلت معلمان و ایجاد یک نظام رقابتی سالم بین معلمان و وضعیت معیشتی آنان این امر به ثمر نشست.

محمدی اضافه کرد: همه باید دست به دست هم داده و برای رسیدن به نقطه مطلوب سعی و تلاش مان را باید دوچندان کرده و آموزش و پرورش بهتر از گذشته به درخشش خود ادامه دهد.

به گزارش ایرنا، در این مراسم علاوه بر سخنرانی استاندار کرمانشاه ، نماینده معلمان نمونه و نماینده عوامل اجرایی نمونه آموزش و پرورش استان نیز به مناسبت روز معلم مطالبی را بیان کردند.

تجلیل از خانواده شهدای فرهنگی، معلمان پیشکسوت و بازنشسته و معلمان نمونه استانی از دیگر برنامه های این مراسم بود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha