۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۰:۳۵
کد خبرنگار: 1455
کد خبر: 85469692
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۷۲ درصد مصوبات اقتصادی سفر رییس جمهور به لرستان اجرایی شد

خرم آباد - ایرنا - معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری لرستان گفت: از مجموع ۴۶ مصوبه اقتصادی سفر رییس جمهور به استان تاکنون ۳۶ مصوبه معادل ۷۲ درصد اجرایی شده است.

سیروس ابراهیمی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا بیان کرد: مجموع مصوبات اقتصادی سفر رییس جمهور به لرستان ۴۶ مصوبه بود که از این تعداد ۳۶ مصوبه معادل ۷۲ درصد اجرا شده و ۹ مصوبه معادل ۲۰ درصد در حال اجرا هستند.

وی اظهار داشت: مصوبات انجام نشده و در حال پیگیری چهار مصوبه یعنی حدود هشت درصد دبوده که این مصوبات دارای مشکل قضایی هستند.

معاون استاندار لرستان ادامه داد: توافقات و دستورات اقتصادی سفر همگی محقق شده اند و مجوز پایانه صادراتی محصولات کشاورزی کشت و صنعت صادر شده و خودروسازی بروجرد نیز احیا شده است.

ابراهیمی با اشاره به اینکه تامین مالی مورد نیاز نساجی انجام شده اگرچه اکنون نیز نیازمند تامین مالی است عنوان کرد: سامان کاشی بروجرد نیز هفته گذشته به هیات حمایت از صنایع واگذار شد.

وی ادامه داد: تسهیلات بانکی مصوب سفر دور نخست ریاست جمهوری به استان نیز در مجموع ۴۰ هزار میلیارد ریال بود و ۱۴۴ میلیون یورو بصورت ارزی به ۲ طرح اقتصادی لاستیک بارز الیگودرز و بایر افلاک ازنا پرداخت شده است.

معاون اقتصادی استاندار لرستان اضافه کرد: ۹ مصوبه از مجموع این طرح ها مربوط به صنعت، معدن و تجارت است.

ابراهیمی با بیان اینکه ۲۲ هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال برای اجرای فاز نخست کارخانه تولید کاغذ از سنگ الیگودرز توسط ایمیدرو اختصاص یافته است اظهار داشت: اجرای فاز نخست کارخانه تولید آهک هیدراته پلدختر با سرمایه گذاری یک هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال نیز پرداخت شده است.

وی یادآور شد: مجوز شهرک های صنعتی شماره ۴ اجرا ولی فولاد ذوب آهن دارای مشکل حقوقی و در دستگاه قضایی دارای پرونده است و همچنان نیز مشکلات قضایی دارد.

معاون استاندار لرستان گفت: احداث کارخانه پروفیل آلومینیوم نیز به دلیل نبود معدن آلومینیوم تبدیل به منیزیم شد و تمام اقدامات لازم انجام و مجوزهای مورد نیاز صادر و نامه موافقت کلنگ زنی نیز تنظیم شده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha