۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۲:۱۷
کد خبرنگار: 3181
کد خبر: 85469688
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

«کافه رادیو» اطلاعات مفید نمایشگاه کتاب را به مخاطبان عرضه می‌کند

تهران- ایرنا- تهیه کننده برنامه «کافه رادیو» رادیو جوان که به مناسبت برپایی سی و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران به صورت زنده پخش می‌شود، گفت: این برنامه رادیویی با هدف اصلی ترویج کتابخوانی طراحی شده است تا مردم را به کشف کتب مفید و کتابخوانی تشویق و اطلاعات مفیدی را برای مخاطبان فراهم کند.

سیروس رجبی در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی ایرنا، در خصوص حضور این برنامه رادیویی در سی و پنجمین نمایشگاه بین اللملی کتاب تهران اظهار کرد: غرفه برنامه کافه رادیو مستقر در مصلای بزرگ تهران، بخش‌های مختلفی را برای علاقه‌مندان به کتاب عرضه می‌کند. این بخش‌ها شامل میز معرفی کتاب با اجرای سیدعلی جلالی است که در غرفه‌های نمایشگاه حضور پیدا کرده و آخرین کتاب‌های موجود را به مخاطبان معرفی می‌کند.

وی افزود: همچنین، میز کتابگرد توسط امین پاشا برپا شده است که جدیدترین کتاب‌های منتشر شده را به مخاطبان معرفی می‌کند. در بخش کارشناسی کتاب که توسط شهاب دارابیان صورت خواهد گرفت، مهمانان حضوری از جمله ناشران، نویسندگان و گردانندگان نمایشگاه کتاب، با تنوعی از موضوعات، گونه‌ها و انتشارات مختلف، به مخاطبان رادیو جوان معرفی خواهند شد. در بخشی دیگر با گزارشگر رادیو جوان، زهره عبدالرحیم همراه خواهیم بود تا از رویدادهای نمایشگاه کتاب مطلع شویم.

«کافه رادیو» اطلاعات مفید نمایشگاه کتاب را به مخاطبان عرضه می‌کند

رجبی در خصوص اهداف این برنامه رادیویی گفت: این برنامه با هدف اصلی ترویج کتابخوانی طراحی شده است تا مردم را به خواندن کتاب تشویق کرده و اطلاعات مفیدی را برای مخاطبان فراهم کند. از طریق معرفی بخش‌های مختلفی از نمایشگاه، بررسی ناشران، نویسندگان جوان و پوشش اخبار جدید این برنامه سعی در ایجاد انگیزه برای مطالعه و دسترسی به دنیای کتاب دارد.

وی در پایان به اهمیت برگزاری نمایشگاه کتاب اشاره کرد و گفت: اهمیت برگزاری نمایشگاه‌های کتاب در افزایش آگاهی و دانش مخاطبان، ترویج اندیشه و دیدگاه‌های نوین و تشویق به خواندن و مطالعه است. با این رویدادها کتاب‌خوان‌ها می‌توانند با تنوع و غنای آثار نویسندگان مختلف آشنا شوند و کتب جدید را کشف کنند. علاوه بر این، نمایشگاه‌های کتاب به نویسندگان و ناشران فرصتی برای معرفی و تبلیغ کتب و آثار خود به جامعه فراهم می‌کنند و باعث ارتقای صنعت نشر و ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی می‌شوند.

برنامه زنده «کافه رادیو» کاری از گروه دانش و اقتصاد با مدیریت مهدی شاهرضایی و به تهیه کنندگی سیروس رجبی و با اجرای علیرضا کنگرلو و با هماهنگی فرزاد محمدی و مرتضی نوذری از ۱۹ تا ۲۹ اردیبهشت، ساعت ۱۵:۰۰ روی موج fm ردیف ۸۸ مگاهرتز تقدیم شنوندگان رادیو جوان خواهد شد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار فرهنگ

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha