توفان به تاسیسات برق در سه شهرستان خراسان رضوی خسارت زد

مشهد- ایرنا- سرپرست اداره‌ کل مدیریت بحران استانداری خراسان رضوی گفت: توفان شب گذشته خساراتی در استان بر جای گذاشت که در شهرستانهای مشهد، سبزوار و فیروزه این خسارت در بخش تاسیسات برق قابل توجه بوده است.

سیدرضا عباسی نیشابوری روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: شب گذشته وقوع توفان در شهرستانهای مشهد، نیشابور، فیروزه، بردسکن، کوهسرخ، کاشمر، نیشابور، خلیل آباد، سبزوار، داورزن، رشتخوار و خواف به این اداره کل گزارش شده است.

وی با اشاره به سقوط ۱۳۸ اصله درخت در مشهد گفت: دیشب برق در برخی نواحی مشهد به علت افتادن اشیای خارجی از جمله ورق های فولادی ساختمان های نیمه تمام و شاخه درختان قطع شد که با حضور گروه‌های اتفاقات شرکت برق مشکل برطرف شد.

سرپرست اداره‌ کل مدیریت بحران استانداری خراسان رضوی گفت: همچنین توفان با سرعت ۱۱۰ کیلومتر در ساعت سبزوار را در نوردید که براثر این حادثه در روستای "ایزی" بخش مرکزی این شهرستان حادثه ریزش سقف یک باب منزل مسکونی گزارش شد.

عباسی افزود: در این حادثه یک خانواده سه نفره زیرآوار مانده و مصدوم شده بودند که باحضور به موقع نیروهای آتش نشانی به مرکز درمانی منتقل شدند.

وی اضافه کرد: شبکه توزیع برق در شهرستان فیروزه نیز خسارت دیده است که باعث قطع برق در مناطقی از این شهرستان شد.

سرپرست اداره‌ کل مدیریت بحران استانداری خراسان رضوی با اشاره به وقوع توفان ۶۰ کیلومتری در منطقه "ترشیز" شامل شهرستانهای "کاشمر، خلیل آباد، بردسکن و کوهسرخ" اعلام کرد: یک بند خاکی غیرمجاز در روستای" بیجورد" دهستان کوهپایه بخش مرکزی بردسکن بر اثر توفان تخریب شد.

عباسی اعلام میزان خسارت توفان دیشب در خراسان رضوی را به بررسی و جمع بندی کارشناسی در روزهای آینده موکول کرد.

بر اساس اعلام مرکز پیش بینی هواشناسی خراسان رضوی فعالیت سامانه بارشی کنونی تا پایان هفته همه ۳۴ شهرستان خراسان رضوی از جمله مشهد را فرا می‌گیرد.

همچنین هواشناسی خراسان رضوی با صدور هشدار نارنجی اعلام کرد بارش باران در روزهای پنجشنبه و جمعه به اوج خواهد رسید به طوری که وقوع سیلاب و رواناب در مناطق کوهستانی، شمالی و غربی خراسان رضوی دور از انتظار نخواهد بود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha