خدمات دندانپزشکی در ۸۱ مرکز جامع سلامت گلستان با نرخ دولتی ارائه می‌شود

گنبدکاووس- ایرنا- رییس گروه سلامت دهان و دندان معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی گلستان گفت: با استقرار یونیت دندانپزشکی در ۸۱ مرکز جامع سلامت استان، خدمات بهداشت دهان و دندان با تعرفه دولتی به مراجعه کنندگان ارائه می‌شود.

میترا پورهاشمی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیماری‌های دهان و دندان را شایع‌ترین بیماری‌های غیرواگیر دانست و اظهار کرد: ۵۵ دندانپزشک سالانه در کنار ۴۷ تکنسین دهان و دندان با همکاری حدود هزار و ۲۰۰ بهروز در خانه بهداشت روستایی و ۶۰۰ مراقب سلامت در مراکز بهداشت شهری در زمینه پیشگیری و مراقبت از سلامت دهان و دندان در گلستان فعالیت دارند.

وی با تاکید بر اهمیت حفظ سلامت دهان و دندان، گفت: تلاش برای بهبود شاخص پوسیدگی به ویژه در گروه سنی کودک و نوجوان با اقدامات پیشگیرانه بهروزان و مراقبان سلامت و ترمیم پوسیدگی‌ دندان دیگر افراد توسط دندانپزشکان در اولویت گروه سلامت دهان و دندان دانشگاه علوم پزشکی گلستان قرار دارد.

رییس گروه سلامت دهان و دندان معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی گلستان افزود: ۸۰ درصد خدمات عمومی سلامت دهان و دندان از جمله «ترمیم، کشیدن، پرکردن دندان کودکان، پیشگیری از پوسیدگی، جرم‌گیری، وارنیش فلورایدتراپی و شیارپوش کردن دندان» در مراکز جامع سلامت مجهز به دستگاه یونیت با نرخ دولتی انجام می‌شود.

پورهاشمی اولویت دولت را توسعه عدالت در عرصه خدمات سلامت دهان و دندان در جامعه به ویژه مناطق محروم دانست و بیان کرد: اقدامات مراقبتی سلامت دهان و دندان با بیشتر شدن سواد جامعه در این حوزه از طریق آموزش بهروزان و مراقبان سلامت در حال اجراست.

وی با اشاره به رشد فزاینده خدمات دهان و دندان در مقایسه با سال‌های گذشته، گفت: خدمات دهان و دندان در مراکز جامع سلامت با تعرفه دولتی ارائه می‌شود و برای برخی از جوامع هدف رایگان است و تلاش داریم با همراهی بیمه‌ها مراجعه کنندگان هزینه‌های کمتری پرداخت کنند.

رییس گروه سلامت دهان و دندان معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی گلستان از اجرای پویش ملی سلامت دهان و دندان از ۱۷ تا ۱۹ اردیبهشت خبر داد و گفت: «دهان دریچه سلامت» با هدف بررسی مشکلات دهان و دندان و ارتباط آن با بیماری‌های دیگر، «سلامت دهان و دندان، سلامت کودک» با هدف پرداختن به سلامت دهان کودکان با تمرکز بر مدارس از جمله دانش‌آموزان مقطع ابتدایی و «نقش سازمان‌های دولتی و نهادهای مردمی در سلامت دهان و دندان» با هدف افزایش حساسیت در جامعه نسبت به این مهم به عنوان شعارهای این پویش سه روزه است.

پورهاشمی تاکید کرد: این پویش فرصتی دوباره برای تکرار اهمیت سلامت دهان و دندان در تمام گروه‌های سنی و افزایش آگاهی عمومی جامعه بر نقش اقدامات پیشگیرانه و مراقبتی برای جلوگیری از چالش‌های بعدی ناشی از بیماری‌های دهان و دندان است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha