امدادرسانی هلال احمر به ۹ هزار نفر متاثر از سیل و آبگرفتگی

تهران - ایرنا - رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر کشور از ارائه خدمات امدادی ۲۸۷ تیم عملیاتی این جمعیت به بیش از ۹ هزار نفر متاثر از سیل و آبگرفتگی در ۲۴ استان خبر داد.

به گزارش ایرنا از سازمان امداد و نجات هلال احمر، بابک محمودی افزود: از تاریخ ۱۲ تا ۱۹ اردیبهشت ماه جاری در مجموع ۲۴ استان تحت تاثیر سامانه بارشی قرار گرفتند.

به گفته وی، در مدت یاد شده استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، البرز، اصفهان، ایلام، بوشهر، چهارمحال و بختیاری، خراسان جنوبی، خراسان رضوی، خراسان شمالی، بوشهر، خوزستان، سمنان، فارس، کردستان، کرمان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، لرستان، مرکزی، هرمزگان، همدان و یزد شاهد بارش‌های بهاری بودند که در برخی استان‌ها به جاری شدن سیل منجر شده است.

محمودی با اشاره به ۱۶۳ مورد عملیات امداد و نجات نیروهای جمعیت هلال احمر اضافه کرد: در این مدت به ۹ هزار و ۶۶۳ نفر متاثر از سیل امدادرسانی شده‌است، ۲۳۶ نفر را به مناطق امن منتقل کردند و از ۲۴۰ واحد مسکونی تخلیه آب صورت گرفت؛ همچنین ۲۳۷ نفر اسکان اضطراری داده شدند.

وی از توزیع چهار هزار و ۸۰۴ قوطی کنسروجات، چهار هزار و ۸۳۲ کیلوگرم برنج، چهار هزار و ۴۷ کیلوگرم نایلون هزار و ۲۶۱ بسته غذایی، ۲ هزار ۸۶ تخته پتو، ۸۳۲ تخته، ۶۱۵ کیلوگرم حبوبات، موکت، ۴۲۰ کیلوگرم روغن ، ۴۰۴ ست شستشو، ۳۸۲ ست بهداشتی، و ۵۸ دستگاه چادر امدادی، توسط نیروهای جمعیت هلال احمر در بین متاثرین از سیل خبر داد.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر کشور اضافه کرد: ۲۸۷تیم عملیاتی متشکل هزار و ۲۰ نفر امدادگر و نجاتگر در این عملیات حضور و به متاثرین امدادرسانی کردند.

به گزارش ایرنا، سازمان هواشناسی در پی تشدید فعالیت سامانه بارشی به همراه ناپایداری‌های محلی و کاهش محسوس دما در نیمه شمالی کشور، هشدار سطح نارنجی برای روزهای ۱۹ و ۲۰ اردیبهشت صادر کرده است. رگبار باران، رعدوبرق، تگرگ، صاعقه، وزش باد نسبتاً شدید تا شدید، کاهش محسوس دما به‌ویژه در نیمه شمالی از جمله مخاطرات فعالیت این سامانه خواهد بود.

این سامانه در روز چهارشنبه استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و ارتفاعات استان‌های گیلان، مازندران و اردبیل و در روز پنجشنبه استان‌های خراسان رضوی، شرق خراسان شمالی، شمال خراسان جنوبی، ارتفاعات سمنان و ارتفاعات و دامنه استان‌های مازندران و گلستان را در بر خواهد گرفت.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جامعه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha