۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۸:۲۴
کد خبرنگار: 1197
کد خبر: 85469624
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

چهره روستاهای شهرستان بهار با بازسازی منازل مسکونی تغییر یافته است

همدان - ایرنا- فرماندار بهار گفت : چهره روستاهای این شهرستان با عملیات بازسازی و مقاوم سازی واحدهای روستایی تغییر کرده است، به عنوان نمونه در هارون آباد بخش لالجین از ۱۷۷ واحد مسکونی روستا ۱۴۵ واحد نوسازی و مقاوم سازی شده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مجتبی فیض الهی روز چهارشنبه با حضور در روستای هارون_آباد ضمن گفت وگو با مسوولان و مردم، با تاکید بر فراهم کردن زیرساخت‌ها در روستاها افزود: با توجه به وجود جمعیت مولد در روستاها، با ایجاد و تقویت زیرساخت‌ها می‌توان ماندگاری را در روستاها بالا برد و به بهبود و توسعه کشور اندیشید.

وی تصریح کرد: در روستای هارون آباد با تقویت زیرساخت‌ها شاهد مهاجرت معکوس هستیم و جمعیت روستاها رو به افزایش است که برای تامین مسکن اهالی از زمین‌های قابل توافق و در مجاورت محدوده، در حدود ۲هکتار به روستا الحاق شود.

فرماندار بهار با اشاره به اینکه مصوبات حضور در روستاها توسط دستگاه‌های اجرایی لازم الاجراست و ادارات، مطابق با مصوبه موضوعات را پیگیری می کنند، در خصوص احداث ساختمان دهیاری هارون آباد ادامه داد: دهیاران از اعتبارات عمرانی دهیاری‌ها ‌می توانند برای این منظور هزینه کنند و در سنوات گذشته گاهی برای کمک به روستاها از اعتبارات فوق العاده اختصاص می‌یافت.

وی اظهار کرد: در ۲ سال گذشته ۱۸ روستای لالجین، بیشترین حجم قیر اختصاصی به شهرستان‌ها را جذب کرده‌اند و حداقل یک فاز آسفالت، در هر روستا انجام شده است.

فیض الهی با بیان اینکه آسفالت ریزی در روستاها با تکیه بر خودیاری اهالی انجام خواهد شد، گفت: در روستای هارون آباد سه معبر اصلی در سال گذشته با اعتبار یک میلیارد تومانی آسفالت شد که از مبلغ مذکور ۵۵۰ میلیون تومان پرداخت شده است و با تهیه صورت وضعیت قطعی، مابقی امسال پرداخت می‌شود.

فرماندار شهرستان بهار اظهار کرد: با توجه به بحران آب و طبق مصوبه وزارت نیرو چاه‌های غیر مجاز باید پلمپ شوند و چاه‌های فاقد پروانه باید تعیین تکلیف شده و پس از دریافت پروانه، کنتور نصب کنند.

وی با تاکید بر تعویض شبکه فرسوده آب در بخشی از هارون آباد گفت: حدود ۵۰۰ متر از شبکه نیاز فوری به تعویض دارد که اداره آب و فاضلاب در این حوزه اقدام نماید.

در ابتدای این نشست بخشدار لالجین و رئیس شورای روستای هارون آباد به بیان مشکلات روستا پرداختند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha