۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۹:۱۲
کد خبرنگار: 898
کد خبر: 85469623
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۱۷۰ هزار تن خرید تضمینی و توافقی محصولات کشاورزی البرز

کرج - ایرنا - مدیر تعاون روستایی البرز از خرید تضمینی و توافقی ۱۷۰ هزارو ۲۰۰ محصولات کشاورزی این استان طی سال گذشته توسط شبکه تعاونی های روستایی خبر داد.

"عادل مصدقی " روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد : این محصولات شامل گندم، جو، کلزا و سبوس بود که بصورت تضمینی و توافقی از کشاورزان خریداری شد.
وی اضافه کرد: خرید توافقی محصولات کشاورزی آن هم در شرایطی که کشاورزان با مشکلات بسیاری برای فروش محصول خود مواجه هستند راهکاری مؤثر به منظور افزایش کیفیت محصولات تولیدی و حمایت از تولیدکننده بخش کشاورزی و مصرف کننده است.

مصدقی بیان کرد: خرید توافقی و تضمینی محصولات تولیدی می‌تواند عاملی برای حذف واسطه‌ها و دلالان و برگشت سود واسطه‌گری به خود کشاورزان و خریداران باشد.
وی افزود : در شرایطی که کشاورزان با مشکلات عدیده‌ای برای فروش محصولاتشان روبه رو هستند یکی از اولویت‌های تعاون روستایی استان البرز خرید برخی از محصولات زراعی و باغی به صورت توافقی است.

۱۷۰ هزار تن خرید تضمینی و توافقی محصولات کشاورزی البرز

مصدقی همچنین از تامین و توزیع انواع بذور اصلاح شده،کودها و سموم شیمیایی، مواد سوختی مورد نیاز کشاورزان در روستاهای این استان خبرداد و گفت: پارسال ۳۶۱ تن انواع بذور اصلاح شده نظیر گندم و جو را تولید، فرآوری و در بخش کشاورزی استان تامین و توزیع شد.

وی گفت: همچنین دراین مدت چهارهزارو ۲۵۳ تن انواع کود شیمیایی، ریز مغذی، آلی و زیستی و بیش ازچهارهزارو ۵۰ لیتر انواع سموم شیمیایی تأمین و توسط شبکه تعاون روستایی و کشاورزی در اختیار کشاورزان استان البرز قرار گرفت.
مصدقی اضافه کرد: سال گذشته ۲۵۹ میلیارد ریال تسهیلات و اعتبارات توسط تشکل های تحت پوشش جذب شد.

وی گفت: تامین و توزیع بیش از سه میلیون و ۸۲۴ هزار لیتر مواد سوختی شامل گاز، بنزین و نفت سفید، گاز طبیعی، گازوئیل و امثال آن نیز از دیگر تسهیلات تعاونی روستایی بوده است .

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha