معاون رییس جمهور: مطالبه مردم لرستان برای تکمیل پروژه های نیمه تمام بحق است

خرم آباد - ایرنا - معاون اجرایی رییس جمهور با بیان اینکه طرح های مصوب سفر رییس جمهور در لرستان پیشرفت فیزیکی خوبی دارد، گفت: مطالبه مردم لرستان برای تکمیل پروژه های نیمه تمام بحق است.

به گزارش ایرنا محسن منصوری سه شنبه شب در حاشیه جلسه بررسی مصوبات سفر رییس جمهور به لرستان در جمع خبرنگاران بیان کرد: طرح های مصوبات سفر رییس جمهور به لرستان به لحاظ فیزیکی پیشرفت خوبی داشته است و در مجموع ۷۵ هزار میلیارد ریال مصوبات عمرانی رییس جمهور به لرستان بود که بیش از ۷۰ هزار میلیارد ریال تامین اعتبار شده است و در این راستا عملکرد خوبی در استان وجود دارد.

وی اظهار داشت: به دلیل تورم بخشی از طرح ها نیمه کاره مانده است که با پیگیری های استاندار لرستان باقیمانده اعتبار مورد نیاز این طرح ها نهایی خواهد شد.

منصوری با بیان اینکه برخی طرح ها مانند راه آهن اندیمشک - دورود - خرم آباد پروژه های راهبردی هستند ادامه داد: اعتبار این پروژه، بعد از تهاتر نفت و استجازه مقام معظم رهبری تامین خواهد شد که یکی از اولویت های کاری دولت سیزدهم است.

معاون اجرایی رییس جمهور عنوان کرد: چند پروژه شاخص در استان وجود دارد که مردم به درستی این طرح ها را مطالبه می کنند.

وی افزود: در خصوص کارخانه پارسیلون نشستی طی هفته آینده در تهران با حضور صاحبان سهام برگزار خواهد شد تا برای به روز رسانی و تامین تجهیزات مورد نیاز این واحد تولیدی، هم اندیشی شود.

معاون اجرایی رییس جمهور ادامه داد: زیرساخت اراضی و سوله ها سرمایه مغتنمی برای این منطقه است که در اختیار بانک های دولتی هستند و این شرایط زمینه ای است تا با شرایط بهتر برای احیا این کارخانه ها اقدام کرد.

منصوری عنوان کرد: طی هفته آینده در این خصوص تصمیم گیری خواهد شد و نتیجه نیز به اطلاع عموم خواهد رسید و اگر به هر دلیل فعال سازی این طرح توجیه نداشته باشد صادقانه به اطلاع مردم خواهد رسید.

وی با اشاره به سد معشوره گفت: برای تامین اعتبار مناسب این سد باید ماده ۲۳ صادر شود و مجوز از سال ۸۳ روی این سد بوده است اما چون تقاضای تغییری در ماده ۲۳ وجود داشت و مدارکی نیز تحویل داده شد، در اسرع وقت این مجوز باید صادر و کار اجرایی آغاز شود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha