۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۲۰:۲۶
کد خبرنگار: 1228
کد خبر: 85469463
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

پاکستان خواهان واکنش فوری جهان برای توقف تجاوز اسرائیل به رفح شد

اسلام‌آباد - ایرنا - رئیس مجلس سنای پاکستان دور تازه حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی به رفح را محکوم کرد و خواستار واکنش فوری جامعه جهانی برای توقف تجاوزات اسرائیل علیه فلسطینی‌ها شد.

به گزارش سه‌شنبه شب ایرنا از روابط عمومی پارلمان پاکستان، سید یوسف رضا گیلانی با صدور بیانیه‌ای تجاوزات اخیر ارتش رژیم صهیونیستی به رفح را به شدت محکوم و آن را نقض آشکار قوانین بین المللی و حقوق بشر توصیف کرد.

گیلانی از جامعه جهانی خواست تا برای رسیدگی به بحران انسانی قریب الوقوع ناشی از این اقدامات تجاوزکارانه در رفح اقدام فوری انجام دهد.

وی تصریح کرد: حملات اسرائیل در رفح و تهدید به آوارگی اجباری ساکنان، نقض صریح موازین بین المللی است که این رژیم باید پاسخگو باشد.

رئیس مجلس سنای پاکستان بر تأثیر ویرانگر تجاوزات اسرائیل بر غیرنظامیان تأکید کرد و افزود: افزایش خشونت‌ها در رفح جان میلیون‌ها فلسطینی را به خطر می‌اندازد و یک بحران انسانی شدید ایجاد می‌کند.

وی بر حمایت قوی و مستمر پاکستان از آرمان‌های ملت فلسطین تاکید و خواستار تلاش هماهنگ جامعه بین المللی برای پایان دادن به خشونت های اسرائیل و دستیابی به یک راه حل مسالمت آمیز شد.

حملات ددمنشانه رژیم صهیونیستی به مناطق مختلف غزه در دویست و چهاردهمین روز از جنگ در نوار غزه ادامه دارد. همزمان با تهدیدهای مقام‌های رژیم صهیونیستی برای حمله زمینی به شهر رفح در جنوب این باریکه، سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی روز گذشته (دوشنبه) از آغاز روند کوچاندن ساکنان منطقه شرقی این شهر به منطقه خان یونس خبر داد.

ارتش رژیم صهیونیستی صبح امروز (سه‌شنبه) اعلام کرد که بخش فلسطینی گذرگاه رفح در مرز جنوب نوار غزه با مصر را به اشغال خود درآورده است.

جنبش حماس روز گذشته در بیانیه‌ای تاکید کرد که تدارک ارتش رژیم صهیونیستی برای حمله به رفح بیانگر اصرار «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر این رژیم بر تداوم نسل‌کُشی است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha