۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۲۱:۴۳
کد خبر: 85469460
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

نقش معلمان در شکل‌دهی ساختار فرهنگی جامعه بی‌بدیل است

اراک - ایرنا - معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان سوادآموزی با اشاره به نقش انسان‌ساز آموزگاران گفت: نقش معلمان در شکل‌دهی ساختار فرهنگی و اجتماعی جامعه بی‌بدیل است.

به گزارش ایرنا،«علیرضا عبدی » شامگاه سه شنبه در نخستین جشنواره گرامیداشت معلم ماندگار استان مرکزی در سالن همایش بین المللی پروین اعتصامی، افزود: جایگاه انسانیت بسیار رفیع است و خداوند انسان را شایسته جانشینی خود برگزیده است و وقتی جایگاه انسان این ‌گونه است، باید دید که مقام و منزلت معلم انسان‌ساز کجا است.

معاون وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: اگر جامعه‌ای امین، پویا، خلاق، فعال، شاداب و همراه و متحد داشته باشیم، بیانگر موثر واقع شدن تعلیم و تربیت ‌معلمان ما است.

عبدی بیان کرد: معلمان تاکنون به خوبی توانسته‌اند در مسیر اعتلای ادب و فرهنگ جامعه و همچنین تربیت نسلی توانا و دانا نقش خود را ایفا کنند اما توطئه‌های فرهنگی دشمنان، وظیفه معلمان را بیشتر می‌کند که باید در جهت خنثی‌سازی توطئه‌های دشمنان بیش از پیش نقش‌آفرینی کنند.

معلمان در جهت تربیت دانش‌آموزانی در تراز جمهوری اسلامی تلاش کنند

مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی نیز در این آیین گفت: معلمان در جهت تربیت دانش‌آموزانی در تراز جمهوری اسلامی و فرهنگ ناب اسلام و اهل بیت(ع) تلاش کنند.

حسین مولوی افزود: هم جامعه و هم معلم باید قدر کار خود را بداند که اگر این مورد محقق شود، جایگاه معلمی در جامعه تقویت خواهد شد.

وی ادامه داد: جامعه متعالی جامعه‌ای است که فرهنگ در راس مناسبات اجتماعی بوده و نشان فرهیختگی هر جامعه‌ای، جایگاه معلم در آن جامعه است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی بیان کرد: فرهنگیان یکی از شریف‌ترین و زحمتکش‌ترین اقشار جامعه هستند و باید تلاش کنیم برای رضایتمندی آنان قدمی برداریم.

مولوی به برگزاری نخستین جشنواره عکس صمصامی و استقبال خوب استان ها اشاره کرد و گفت: ۹۴۶ نفر در دو بخش فرهنگی و دانش آموزی از ۲۴ استان کشور در این جشنواره با موضوع معنویت و شادی شرکت کردند.

وی تصریح کرد: تجلیل از معلمان ماندگار کارویژه دیگر است که از بهمن ماه سال گذشته در استان آغاز شد که چهار هزار و ۵۰۰ نفر از طریق ورود به سامانه معلمان ماندگار، خود را معرفی کردند.

وی به تشکیل دبیرخانه دائمی در استان اشاره کرد و افزود: معلمان ماندگار هر ساله با معرفی به این دبیرخانه معرفی و تجلیل خواهند شد.

در این مراسم از ۱۲ نفر از معلمان ماندگار تجلیل شد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha