مالزی سیاست تحریم فعالیت شرکت‌های ثبت شده در اسرائیل را حفظ می‌کند

تهران- ایرنا- نخست وزیر مالزی اعلام کرد این کشور موضع پیشین خود مبنی بر عدم اجازه فعالیت به شرکت‌های ثبت شده در اسرائیل را حفظ می‌کند.

به گزارش روز سه‌شنبه ایرنا از خبرگزاری برناما، انور ابراهیم، نخست‌وزیر مالزی گفت: مالزی در موضع خود ثابت قدم است و به هیچ شرکتی که در اسرائیل ثبت شده است، اجازه نمی دهد در این کشور فعالیتی داشته باشد.

وی تاکید کرد: از زمانی که دولت وحدت ملی اداره کشور را به دست گرفته، هیچ شرکت اسرائیلی اجازه ورود یا فعالیت در این کشور را نداشته است.

انور ابراهیم در مورد درخواست ماهاتیر محمد، نخست‌وزیر سابق این کشور از دولت برای اخراج فوری 2 شرکت متهم به تامین تسلیحات برای ارتش رژیم صهیونیستی از نمایشگاه‌ صنایع دفاعی آسیا، توضیح داد که این موضوع اثبات نشده است.

ماهاتیر محمد در شبکه اجتماعی ایکس نوشته بود که 2 شرکت حاضر در این نمایشگاه، بزرگترین تامین کننده تسلیحات رژیم صهیونیستی هستند که از هفتم اکتبر سال گذشته ( ۱۵ مهر ۱۴۰۲) به مردم فلسطین حمله و آنان را بمباران می‌کنند.

ماهاتیر افزود: اجازه حضور به چنین شرکت‌هایی در نمایشگاه‌ صنایع دفاعی آسیا باعث تمسخر تلاش‌های مالزی در مقابله با جنایات رژیم تل آویو می شود.

به گزارش ایرنا، نمایشگاه صنایع دفاع آسیا از ۱۷ الی ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ در شهر کوالالامپور کشور مالزی برگزار می شود.

نمایشگاه صنایع دفاع آسیا مهم‌ترین نمایشگاه های مالزی است که هر دوسال یک‌بار و با حضور وزرای دفاع، فرماندهان نیروی دفاع و رؤسای کل وزارت دفاع کشورهای آسیایی در کوالالامپور برگزار می‌شود.

٢٦ غرفه بین المللی و مشارکت ٣٠٠ هیات نمایندگی از ٤٤ کشور جهان از ویژگی‌های این نمایشگاه است. بیش از هزار شرکت از ٥٩ کشور جهان در این نمایشگاه حضور می یابند و خدمات خود را به بازدیدکنندگان ارائه می‌دهند.

در این نمایشگاه از کشورهای مختلفی دعوت می‌شود تا علاوه بر ارائه خدمات خود، از موفقیت‌های صنایع دفاعی خود رونمایی کنند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha