ایجاد مرکز صنعتی پیشنهادی بین ایران و ازبکستان

تهران-ایرنا- در ملاقات معاون صنایع و ماشین آلات وزارت صنعت، معدن و تجارت کشورمان با استاندار و مقامات استان خوارزم ازبکستان گسترش همکاری‌های اقتصادی، بازرگانی و تجاری فی مابین مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار سیاست خارجی ایرنا، در این دیدار موسوی با اشاره به دیدار روسای جمهور ایران و ازبکستان و تاکید آنها بر افزایش حجم تجارت بین دو کشور به یک میلیارد دلار، وجود اسناد لازم جهت توسعه مراودات دو طرف را یادآوری کرده و بر نقش استان خوارزم با توجه به نزدیکی به مرز ایران تاکید کرد.

استاندار خوارزم نیز با اشاره به نزدیکی فرهنگی و تمدنی بین دو کشور و ضمن اشاره به سطح فعلی روابط، بر افزایش میزان مراودات بین استان خوارزم با کشور ایران در سال جدید تاکید و اذعان کرد در جهت کار با شرکت های ایرانی بر تمامی حمایت ها و پشتیبانی های قانونی و دولتی تاکید داریم.

در پایان موسوی با اشاره به سازنده بودن گفت‌وگوها، بر بازدید هیات فنی و تخصصی جمهوری اسلامی ایران در روزهای آینده از منطقه صنعتی پیشنهادی ایران به منظور حضور و فعالیت شرکت های ایرانی تاکید کرد و به همراه معاون سرمایه گذاری استاندار از منطقه صنعتی و کارخانه های فعال در حوزه تولید قطعات بازدید میدانی کرد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار سیاست خارجی

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha