۲۹۳ میلیارد تومان از هزینه‌های بیماران خاص و صعب‌العلاج در قم پرداخت شد

قم- ایرنا- مدیر درمان تامین اجتماعی قم گفت: سال گذشته ۲۹۳ میلیارد و ۵۸۷ میلیون تومان از هزینه‌های بیماران خاص و صعب‌العلاج در قم پرداخت شده‌است.

سید مهدی محصل روز چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا، افزود: یکی از خدمات ویژه تامین اجتماعی، پوشش بیمه‌ای هزینه‌های سنگین بیماران خاص و صعب‌العلاج است که پارسال ۹۵ هزار و ۲۶۲ خدمت دیالیزی، رادیوتراپی، داروهای پیوندی، داروهای بیماران خاص و صعب العلاج، داروهای شیمی درمانی و داروهای بیماران ام اس انجام شد.

وی اضافه کرد: برای رادیوتراپی ۶۴۵ بیمار، ۱۹۶ میلیارد و ۹۵ میلیون ریال،‌ ۲ هزار و ۷۵۷ نسخه داروی پیوند به ارزش ۱۰۶ میلیارد و ۹۱۲ میلیون، ۱۴ هزار و ۱۸۲ نسخه داروی بیماران خاص به ارزش ۴۰۶ میلیارد و ۶۰۸ میلیون، ۲۵۲ نسخه داروی شیمی درمانی به ارزش ۹۵۰ میلیارد، هفت هزار و ۹۶۳ نسخه داروی ام اس به ارزش ۳۹۰ میلیارد و ۴۵۰ میلیون و ۵۳ هزار و ۴۶۴ جلسه دیالیز به ارزش ۷۷۱ میلیارد و ۴۹ میلیون هزینه شده‌است.

وی ادامه داد: با استفاده از صندوق بیماران صعب العلاج، ۷۵۲ پرونده به ارزش ۸۹ میلیارد و ۷۶۱ میلیون ریال و صندوق صعب العلاج بیمه سلامت نیز ۲۴۷ پرونده به ارزش ۲۵ میلیارد ریال پرداخت شد.

محصل بیان کرد: هم اینک صد درصد هزینه درمانی بیماران خاص شامل بیماران هموفیلی، تالاسمی، دیالیزی و اوتیسم رایگان است.

وی ادامه داد: هزینه درمان بیماران رادیوتراپی و شیمی‌درمانی که به مراکز دولتی مراجعه می‌کنند نیز از دیگر خدماتی است که به‌صورت صد درصد توسط سازمان تامین اجتماعی پرداخت می‌شود.

به گفته وی،‌ همچنین ۹۰ درصد هزینه درمان سرپایی بیماران صعب‌العلاج مانند ام اس و پروانه‌ای نیز قابل پرداخت است.

مدیر درمان تامین اجتماعی قم گفت: هم اینک هزینه درمان بیماران بدحال متصل به دستگاه تهویه مکانیکی که در آی سی یو و ان آی سی یو بیمارستان‌های دولتی بستری هستند به‌صورت رایگان است و به‌صورت کامل تحت پوشش بیمه قرار می‌گیرد.

تامین اجتماعی قم ۸۴۸ هزار و ۳۸۱ نفر را تحت پوشش دارد.

۱۸ اردیبهشت‌ماه روز جهانی بیماران خاص و صعب‌العلاج نامگذاری شده‌است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha