نشست نماینده رییس‌جمهور در امور افغانستان با مسوولان استانهای مرزی برگزار شد

مشهد-ایرنا- نخستین نشست هماهنگی مسوولان استان‌های هم مرز با افغانستان با حضور «حسن کاظمی قمی»، نماینده ویژه رییس‌جمهور در امور افغانستان روز سه‌شنبه در مشهد برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، این نشست با هدف اتخاذ تصمیمات واحد و راهبردی در حوزه توسعه روابط با افغانستان به ویژه در زمینه تجارت و ترانزیت و مسایل ریلی در محل استانداری خراسان رضوی برگزار شد.

یعقوبعلی نظری استاندار خراسان رضوی، مسوولان فرماندهی انتظامی کشور و شماری دیگر از مسوولان از استانداری های خراسان جنوبی و سیستان و بلوچستان در این نشست حضور داشتند.

نشست نماینده رییس‌جمهور در امور افغانستان با مسوولان استانهای مرزی برگزار شد

به گزارش ایرنا، پس از سفر سال گذشته «ملا برادر» معاون اقتصادی نخست‌وزیر افغانستان به ایران، یادداشت تفاهمی میان دو کشور منعقد شد و رییس جمهور به منظور تسهیل تجارت بین دو سوی مرز دستور ویژه ای صادر کرد.

 نشست امروز، نخستین هماهنگی میان مسوولان استان‌های همجوار با افغانستان و نماینده ویژه رییس جمهور در امور افغانستان به منظور پیگیری دستور رییس‌جمهور در خصوص تسهیل تجارت مرزی است.

جمهوری اسلامی ایران از طریق استانهای خراسان رضوی، خراسان جنوبی و سیستان و بلوچستان در مجموع ۹۴۰ کیلومتر مرز با افغانستان دارد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha