۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۵:۰۷
کد خبرنگار: 5369
کد خبر: 85469128
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

تاکید اردن و قطر بر لزوم ممانعت از حمله رژیم صهیونیستی به «رفح»

تهران-ایرنا- وزرای امور خارجه اردن و قطر امروز (سه شنبه) بر لزوم جلوگیری از حمله رژیم صهیونیستی به رفح تاکید کردند.

به گزارش روز سه‌شنبه ایرنا به نقل از الجزیره، وزارت امور خارجه اردن اعلام کرد که «ایمن الصفدی» وزیر امور خارجه این کشور در تماسی تلفنی با «محمد بن عبدالرحمن آل‌ثانی» وزیر خارجه قطر نسبت به هر گونه حمله به رفح هشدار دادند.

دو طرف در این گفت‌وگوی تلفنی بر لزوم تکاپوی دیپلماتیک فعال و موثر جامعه بین‌المللی برای جلوگیری از حمله احتمالی تاکید کردند.

همچنین وزارت امور خارجه مصر در بیانیه‌ای اعلام کرد که حمله نظامی رژیم صهیونیستی به شهر رفح را به شدت محکوم می‌کند.

در این بیانیه آمده است: از اسرائیل می‌خواهیم بیشترین حد خویشتنداری را به کار گیرد و از سیاست لبه پرتگاه دوری کند.

وزارت امور خارجه مصر تاکید کرد: تنش‌ (نظامی) خطرناک رژیم صهیونیستی در رفح زندگی بیش از یک میلیون فلسطینی را تهدید می‌کند.

در بخش دیگری از این بیانیه آمده است: عملیات اسرائیل شاهرگ حیاتی نوار غزه و گذرگاه امن این منطقه برای خروج مجروحان و بیماران را تهدید می‌کند.

پیش از این صندوق کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) نسبت به حمله رژیم صهیونیستی به شهر رفح در جنوب نوار غزه هشدار داد و اعلام کرد که ۶۰۰ هزار کودک در این شهر مکان امنی برای پناه بردن ندارند.

در همین راستا، آژانس امدادرسانی و کاریابی ملل متحد برای آوارگان فلسطینی در خاور نزدیک (آنروا) نیز نسبت به ادامه توقف ورود کمک‌ها و سوخت از طریق گذرگاه رفح هشدار داد و افزود: ادامه این روند به توقف ارسال کمک های بشردوستانه به کل نوار غزه منجر و در صورت توقف ورود کمک‌ها، فاجعه گرسنگی به‌ ویژه در شمال نوار غزه بدتر خواهد شد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha