۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۴:۳۳
کد خبرنگار: 996
کد خبر: 85469121
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۶ هزار و ۶۳۴ نفر در واحدهای صنعتی بروجرد مشغول هستند

۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۴:۳۳
کد خبر: 85469121
۶ هزار و ۶۳۴ نفر در واحدهای صنعتی بروجرد مشغول هستند

بروجرد - ایرنا - رییس اداره صنعت، معدن و تجارت بروجرد گفت: ۶ هزار و ۶۳۴ نفر در ۳۵۴ واحد تولیدی و صنعتی شهرستان مشغول به فعالیت هستند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمد اصل مرز روز سه‌شنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در راستای شعار سال و جهش تولید هماهنگی و ارتباط صنعت و دانشگاه، نمایشگاه صنایع و دستاوردهای صنعت شهرستان بروجرد از ۱۷ تا ۲۰ اردیبهشت‎ ماه در سایت نمایشگاهی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بروجرد افتتاح شده است.

وی با بیان اینکه این رویداد با حضور مسوولان کشوری و استانی شروع خواهد شد، افزود: شهرستان بروجرد با دارا بودن ۳۵۴ واحد صنعتی و معدنی ۳۴ درصد صنعت استان را به خود اختصاص داده است.

رییس اداره صمت بروجرد اضافه کرد: سال گذشته ۲۰ واحد صنعتی احیا شد و هیچ واحد صنعتی تعطیل نشد.

اصل مرز ادامه داد: حدود ۲۰ درصد واحدهای صنعتی بروجرد غیرفعال است که امیدواریم با برنامه‌ریزی حمایت از کارگاه‌های خرد از نظر تسهیلات و دیگر مشوق‌های تولیدی این تعداد را به چرخه تولید برگردانیم.

وی تصریح کرد: ایجاد شهرک‌های صنعتی تخصصی (دارویی، غذایی، نساجی، فلز)، ایجاد نمایشگاه دائمی، تبدیل لکه‌های صنعتی به ناحیه صنعتی به‌منظور بهره‌مندی از مزایای شرکت شهرک‌های صنعتی، تاسیس شهرک صنعتی شماره سه، ایجاد دفتر گمرک، ایجاد نمایندگی اتاق بازرگانی، ایجاد ترانزیت حمل‌ونقل، ایجاد شهرک تخصصی صنایع معدنی از برنامه‌ها و پیشنهادات اداره صنعت معدن و تجارت شهرستان است که امیدواریم مورد توجه مسوولان قرار گرفته و شاهد هرچه بیشتر رونق و اشتغال این شهرستان باشیم.

وی تاکید کرد: برخی از این اهداف این رویداد اتصال حلقه آموزش، کارآفرینی و اشتغال، ارتقاء کاربردپذیری محتوای آموزشی و کارآمدی دانشجویان و استفاده از خبرگان صنعت و خدمات به عنوان مدرسان مهارتی در دانشگاه‌ها است.

رییس اداره صنعت، معدن و تجارت بروجرد یادآور شد: صدرا یعنی صنعت، دانشگاه، راه اشتغال و هدف معرفی تولیدات صنایع بروجرد به دانشجویان است، در واقع ارتباط بین تولید کننده و دانشجویان می‌تواند اشتغال کند.

اصل مرز ادامه داد: نمایشگاه صدرا ارتباط بین صنعت و دانشجو را برقرار و دانشجو می‌تواند شغل مورد نظر آینده خود را در دوران تحصیل آموزش ببیند، در حاشیه برگزاری این نمایشگاه و مراسم افتتاحیه اجلاسیه معاونان توسعه دانشگاه‌های آزاد کشور برگزار می‌شود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha