۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۶:۰۲
کد خبر: 85469111
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

بررسی گزارش حسابرسی شرکت‌های فنی شهرداری تهران در شورا و نظرات متفاوت اعضا

تهران بزرگ - ایرنا - گزارش حسابرسی شرکت یادمان سازه و مؤسسه فناوران شهر تهران مربوط به سال‌های مالی ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ امروز سه شنبه در دویست و سی و چهارمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران بررسی و مورد تأیید قرار گرفت.

به گزارش ایرنا، رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران درخصوص گزارش حسابرسی شرکت یادمان سازه گفت: زیرساخت‌های مقابله با پولشویی باید در این شرکت ایجاد و بدهی‌های سنواتی نیز تسویه شود.

محمد آخوندی با بیان اینکه بدهی مالیاتی، زیان انباشته برای جلوگیری از انحلال و تعیین تکلیف حساب‌های فی ما بین با سایر دستگاه‌های اجرایی معاونت فنی و عمرانی از جمله بندهای است که نیاز به اصلاح گزارش دارد، افزود: دعاوی حقوقی شرکت نیز باید تعیین تکلیف شود، باید در فرصت مفصلی مباحث مربوط به شرکت یادمان سازه مورد بررسی قرار بگیرد.

در ادامه"ناصر امانی، عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورا هم گفت: اگر قرار باشد این شرکت منحل شود؛ حتما باید در شورا مورد بررسی قرار بگیرد.

وی یادآور شد: پنج میلیون تومان تومان سرمایه و ۶۰ میلیارد تومان زیان انباشته در این شرکت ثبت شده که به نوعی ۱۲ هزار برابر سرمایه اولیه زیان دارد، شهرداری فکر نکند اگر لایحه‌ای ارائه دهد و شرکت منحل شود، مشکل حل خواهد شد.

امانی گفت: فرآیند قانونی و کارشناسی برای تعیین تکلیف شرکت‌هایی که منحل می‌شود، رعایت نشده و مربوط به این دوره نیست و در تمام دوره‌ها وجود داشته است.

خزانه دار شورا: سازمان فاوا تعطیل است

در ادامه حبیب کاشانی، خزانه دار شورای اسلامی شهر تهران درباره گزارش حسابرسی شرکت فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران (فاوا) گفت: سازمان فاوا تعطیل است، مدیریت ضعیف است و خدمات نمی دهد. مشکل یا در مدیریت است یا خدمات در هر صورت مردم نمی توانند عوارض سال ۱۴۰۲ را پرداخت کنند.

کاشانی اظهار کرد: حرف ما این است، در شهری که ۱۱۳ هزار میلیارد تومان درآمد داشته چرا پول پیمانکار داده نشده است. اگر مشکل مدیریتی وجود دارد باید حل شود. ما از طرفی می گوییم رقم قابل توجهی درآمد داشته ایم و از سویی می بینیم پیمانکار پول خود را دریافت نکرده است.

در نهایت و پس از بحث و بررسی و طرح دیدگاه ها و نظرات اعضای شورا، گزارش حسابرسی شرکت یادمان سازه برای سالهای مالی ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ با حداکثر آراء موافق تأیید شد و گزارش حسابرسی مؤسسه فناوران شهر تهران برای سالهای مالی ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ نیز مورد بررسی و تأیید قرار گرفت.

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha