۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۴:۴۹
کد خبرنگار: 987
کد خبر: 85469027
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مخزن آب ۵۵ هزار مترمکعبی در آرامستان «باغ رضوان» اصفهان احداث شد
عکس تزیینی است

اصفهان - ایرنا - مدیرعامل سازمان آرامستان‌های شهرداری اصفهان از احداث مخزن آب با گنجایش ۵۵ هزار مترمکعب در آرامستان «باغ رضوان» این کلانشهر با هدف انتقال، ذخیره و استفاده از روان‌آب این مجموعه و نواحی پیرامون آن خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، علی حاجیان روز سه شنبه در نشست خبری به مناسب چهلمین سالگرد آرامستان «باغ رضوان» اصفهان افزود: این پروژه از اصلی‌ترین طرح‌های حوزه محیط زیست و انرژی است که بهره گیری از آب‌های سطحی را میسر می‌کند.

وی اضافه کرد: استحصال آب‌های سطحی و ذخیره آن در باغ رضوان، کاربردهای متعدد از جمله آبیاری فضای سبز و یا استفاده در سایر بخش‌ها را دارد.

مدیرعامل سازمان آرامستان‌های اصفهان با بیان اینکه استفاده از انرژی پاک در دستور کار این مجموعه قرار دارد، گفت: بر همین مبنا صفحات (پنل‌های) خورشیدی با ظرفیت تولید ۵۵۰ کیلووات برق در باغ رضوان نصب که سبب رفع ۴۵ درصد نیاز برقی آن شده است.

وی گفت: ما در این مجموعه همچنین دیزل ژنراتور ۵۴٠ هزار کاوا (Kva) داریم تا در زمان‌های خاص و یا بحرانی انرژی الکتریکی مورد نیاز را تامین کنیم.

حاجیان خاطرنشان کرد: در آرامستان مورد اشاره ١۶٠ هکتار فضای سبز متشکل از ١١٠ هزار درخت و درختچه وجود دارد که بزرگترین پوشش گیاهی شرق اصفهان را تشکیل داده است.

مدیرعامل سازمان آرامستان‌های اصفهان به «طرح ملی کاشت یک میلیارد درخت» در کشور اشاره و اضافه کرد: بر همین اساس با همکاری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری ۴٠٠ هزار نهال در باغ رضوان تولید کردیم.

مخزن آب ۵۵ هزار مترمکعبی در آرامستان «باغ رضوان» اصفهان احداث شد

وی با اشاره به طرح‌های مرتبط با توسعه و هوشمندسازی آبیاری در باغ رضوان افزود: آبیاری ۵۰ هکتار از فضای سبز این ناحیه هوشمندسازی شده است، بطوریکه با تعبیه حسگر(سنسور) تشخیص بارش، میزان رطوبت و تخمین مقدار آبیاری بصورت خودکار مشخص می‌شود.

مدیرعامل سازمان آرامستان‌های اصفهان تصریح کرد: ١۴۶ دوربین مدار بسته و ١٢ دوربین تردد شمار خودرو در این مجموعه نصب است و از طرف دیگر پایشگرهای تاسیسات فنی و ارسال پیام به تکنسین‌ها هنگام خرابی با هدف جلوگیری از اتلاف انرژی نصب کرده‌ایم.

حاجیان خاطرنشان کرد: این ناحیه یکی از مناطق پر تردد اصفهان است بطورکیه در سال گذشته بالغ بر هفت میلیون تردد زائر قبور توسط دوربین‌ها ثبت شد.

وی گفت: ساخت نمازخانه به‌ مساحت ۲۰۰ متر مربع با قابلیت برگزاری مراسم مرتبط و افزایش سرویس بهداشتی از دیگر اقدامات عمرانی در باغ رضوان در یک سال اخیر بوده است.

مدیرعامل سازمان آرامستان‌های اصفهان اظهار داشت: از سال ۱۴۰۱ تاکنون با بهبود کارهای مرتبط با کفن و دفن و امور شرعی، رتبه نخست کشور را در میان آرامستان‌های کشور بدست آوردیم.

مدیرعامل سازمان آرامستان‌های اصفهان ادامه داد: دفن متوفیان در آرامستان‌های محلی در غرب این کلانشهر (مانند محله‌های دستگرد و رهنان) بصورت اصولی و با نظارت ما و تایید مرکز بهداشت انجام می‌شود.

حاجیان اظهار کرد: شماره تماس ۱۵۳۰ به صورت شبانه‌روزی برای پاسخ به سوالات، راهنمایی خانواده‌ها و همچنین اعزام خودرو حمل متوفیان در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به وجود سگ‌های بدون صاحب در باغ رضوان تصریح کرد: علت آن وجود مرکز نگهداری حیوانات آسیب دیده و بی سرپرست در نزدیکی این مجموعه است و در این ارتباط موضوع را با معاونت خدمات شهری پیگیری می‌کنیم، بطور کلی شماری از افراد از حیوانات می‌ترسند اما دسته‌ای دیگر حامی و غذارسان آنها هستند و این تضاد و تسلسل همواره وجود داشته است.

به گزارش ایرنا، آرامستان باغ رضوان با مساحتی بالغ بر یک هزار و ۳۰۰ هکتار اول اردیبهشت سال ۶۳ در شرق اصفهان تاسیس شد و حفظ و نگهداری «تخته فولاد» به عنوان یکی از اصلی‌ترین قبرستان‌های قدیمی و ارزشمند تاریخ اسلام دلیل اصلی احداث آن بود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha