۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۳:۴۲
کد خبرنگار: 2104
کد خبر: 85469022
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

دانشگاه کردستان در جایگاه پنجم دانشگاه‌های جامع وزارت علوم قرار گرفت

سنندج- ایرنا- طبق گزارش رصد و پایش کتاب‌های نویسندگان ایرانی منتشر شده توسط ناشران معتبر بین المللی، دانشگاه کردستان با چاپ ۸۹ عنوان کتاب در سطح بین الملل در جایگاه پنجم دانشگاه‌های جامع وزارت علوم قرار گرفت.

به گزارش ایرنا، موسسه استنادی و پایش علم و فناوری جهان اسلام(ISC) در کنار ماموریت‌های خود و دارا بودن پایگاه‌های علمی متنوع، پایگاهی از کتاب‌های بین المللی مولفین و نویسندگان دانشگاهی فراهم کرده که توانسته است تولیدات علمی دانشگاه‌ها و مراکز علمی کشور را در قالب کتاب گرد هم آورد تا نمایی کلی از وضعیت انتشارات بین المللی این مراکز را فراهم سازد.

بر اساس آخرین اطلاعات گردآوری شده، تعداد هزار و ۷۸۹ عنوان کتاب از نویسندگان ایرانی توسط ناشران معتبر بین المللی به چاپ رسیده است که در این میان دانشگاه‌های جامع کشور با انتشار هزار و ۴۳۵ عنوان کتاب، در صدر قرار دارند.

بر اساس گزارش ارائه شده توسط این پایگاه، دانشگاه کردستان با چاپ ۸۹ عنوان کتاب در ردیف پنجم جدول و پس از دانشگاه‌های تهران، شیراز، فردوسی مشهد و اصفهان قرار گرفته است.

همچنین، حوزه هنر و علوم انسانی با ۹۹۱ عنوان کتاب در رتبه نخست حوزه‌های موضوعی مصوب وزارت علوم قرار دارد.

پایگاه "کتاب‌های بین المللی نویسندگان ایرانی" توسط موسسه ISC در سال گذشته راه اندازی شده است و تاسیس این پایگاه در راستای تقویت دیپلماسی و تعاملات علم و فناوری کشور بوده و گامی مهم در جهت مرجعیت علمی و فناوری جمهوری اسلامی ایران در سطح بین المللی است.

دانشگاه کردستان در سال ۱۳۵۳ کار خود را با عنوان دانش‌سرای عالی سنندج وابسته به دانشگاه تربیت معلم تهران آغاز کرد و در ادامه به عنوان یکی از پردیس‌های دانشگاه رازی کرمانشاه درآمد و در سال ۱۳۷۰ وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ایران، این مرکز آموزش عالی را با عنوان «دانشگاه کردستان» به رسمیت شناخت.

این دانشگاه هم اکنون هشت دانشکده شامل زبان و ادبیات، علوم انسانی و اجتماعی، علوم پایه، کشاورزی، منابع طبیعی، مهندسی، هنر و معماری، علوم‌ پایه و فنی - مهندسی بیجار است و در حال حاضر ۱۱ هزار و ۲۰۰ دانشجو در ۵۶ رشته کارشناسی، ۱۱۴ رشته کارشناسی ارشد و ۳۰ رشته دکترا در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند.

این دانشگاه با پذیرش ۴۹۲ دانشجوی خارجی توانسته است در بعد بین المللی هم حرف‌هایی برای گفتن داشته باشد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha