۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۳:۴۲
کد خبرنگار: 5369
کد خبر: 85468999
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

مصر: حمله به رفح تهدید شاهرگ حیاتی نوار غزه است

۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۳:۴۲
کد خبر: 85468999
مصر: حمله به رفح تهدید شاهرگ حیاتی نوار غزه است

تهران-ایرنا- وزارت خارجه مصر امروز سه شنبه حمله ارتش رژیم صهیونیستی به شرق شهر رفح در جنوب نوار غزه را محکوم کرد و آن را تهدیدی برای شاهرگ حیاتی این منطقه دانست.

به گزارش ایرنا به نقل از شبکه الجزیره، وزارت خارجه مصر در بیانیه‌ای اعلام کرد که حمله نظامی رژیم صهیونیستی به شهر رفح را به شدت محکوم می‌کند.

در این بیانیه آمده است: از اسرائیل می‌خواهیم بیشترین حد خویشتنداری را به کار بگیرد و از سیاست لبه پرتگاه دوری کند.

وزارت خارجه مصر تاکید کرد: تنش‌ (نظامی) خطرناک رژیم صهیونیستی در رفح زندگی بیش از یک میلیون فلسطینی را تهدید می‌کند.

در بخش دیگری آمده است: عملیات اسرائیل شاهرگ حیاتی نوار غزه و گذرگاه امن این منطقه برای خروج مجروحان و بیماران را تهدید می‌کند.

پیش از این صندوق کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) نسبت به حمله رژیم صهیونیستی به شهر رفح در جنوب نوار غزه هشدار داد و اعلام کرد که ۶۰۰ هزار کودک در این شهر مکان امنی برای پناه بردن ندارند.

در همین راستا، آژانس امدادرسانی و کاریابی ملل متحد برای آوارگان فلسطینی در خاور نزدیک (آنروا) نیز نسبت به ادامه توقف ورود کمک‌ها و سوخت از طریق گذرگاه رفح هشدار داد و افزود: ادامه این روند به توقف ارسال کمک های بشردوستانه به کل نوار غزه منجر و در صورت توقف ورود کمک‌ها، فاجعه گرسنگی به‌ ویژه در شمال نوار غزه بدتر خواهد شد.

حملات ددمنشانه رژیم صهیونیستی به مناطق مختلف غزه در دویست و چهاردهمین روز از جنگ در نوار غزه ادامه دارد. همزمان با تهدیدهای مقامات صهیونیست برای حمله زمینی به شهر رفح در جنوب نوار غزه، ارتش سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی دیروز دوشنبه از آغاز روند کوچاندن ساکنان منطقه شرقی این شهر به منطقه خان یونس خبر داده بود.

این سخنگوی با انتشار ویدئویی، از ساکنان محله‌ های شرقی این شهر از جمله الشوکه، السلام الجنینه، تبه زراع و البیوک خواست تا به منطقه خان یونس بروند.

ارتش رژیم صهیونیستی صبح امروز سه شنبه اعلام کرد که بخش فلسطینی گذرگاه رفح در مرز جنوب نوار غزه با مصر را به اشغال خود درآورده است.

جنبش حماس دیروز دوشنبه در بیانیه ای تأکید کرد که تدارک ارتش رژیم صهیونیستی برای حمله به رفح بیانگر اصرار «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر این رژیم بر تداوم نسل‌کُشی است.

این جنبش تأکید کرد که حمله به رفح هرگز برای ارتش رژیم صهیونیستی تفریحی نخواهد بود و مقاومت قهرمان فلسطین از جمله گردان‌های عزالدین القسام آماده دفاع از ملت، نابودی دشمن و به شکست کشاندن طرح ها و اهداف آن است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha