۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۳:۳۵
کد خبر: 85468974
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

استاندار یزد: اسناد ملی، بعنوان هویت جامعه باید حفظ شود

۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۳:۳۵
کد خبر: 85468974
استاندار یزد: اسناد ملی، بعنوان هویت جامعه باید حفظ شود

یزد-ایرنا- استاندار یزد گفت: اسناد ملی، هویت جامعه بوده و حفاظت و نگهداری از آن بسیار مهم است.

به گزارش ایرنا "مهران فاطمی" روز سه‌شنبه در جمع فعالان و فرهیختگان حوزه فرهنگی استان و به مناسبت ۱۹ اردیبهشت روز اسناد ملی و میراث مکتوب افزود: باید پروژه های مرتبط با اسناد ملی نیز به صورت کامل برنامه ریزی و در برنامه ها نیز حتما برش استانی و شهرستانی دیده شود .

وی ادامه داد: تکمیل پروژه موزه یزد بعنوان موزه منطقه ای کویر در حال پیگیری است و برای ساخت آن بیش از ۶ هزار میلیارد ریال برآورد شده؛ مجموعه ای فاخر که اسناد و صنایع دستی و دیگر بخش‌ها را در بر می‌گیرد.

استاندار یزد گفت: بوستان بزرگ زندگی روبروی پارک کوهستان یزد نیز با بیش از ۵۷ هکتار زمین برای شهرستان یزد و استفاده همه شهرستان های همجوار در حال احداث است و بر اساس معماری یزدی ساخته می شود و فضای مناسبی برای احداث موزه اسناد نیز در آن قابل پیش بینی است.

علی اکبر عزیزی معاون سیاسی،امنیتی و اجتماعی استانداری یزد نیز در این نشست گفت: اسناد، هویت ما را نشان می دهد و حفظ آن بسیاراهمیت دارد اما کاستی های راهبردی در این زمینه وجود دارد زیرا هیچگونه نقشه راه دقیقی برای آینده نداریم و لازم است در این زمینه اقدامات ویژه ای در دستور کار باشد؛ همچنین فرهنگ سازی در زمینه اسناد نیز بسیار ضروری است و نباید اسناد در پستوی خانه ها بماند و از بین برود.

سعید زارع مدیر مرکز اسناد و کتابخانه ملی استان هم گفت: ۱۹ اردیبهشت روز اسناد ملی و میراث مکتوب نامگذاری شده و امسال با شعار اسناد ملی، حافظه ماندگار ملت ویژه برنامه هایی برگزار می شود همچنین بیش از هشت میلیون سند در سراسر کشور و توسط این نهاد نگهداری می شود که همه وظیفه داریم به عنوان گنجینه ارزشمند از آن محافظت کنیم .

احسان عابدی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد نیز در این نشست گفت: سند فرهنگی یزد تدوین شده و مهم ترین بخش نیز حفظ اصالت یزد است .

در این نشست از مجموعه ۹ جلدی شرح اسناد موزه میرزا محمد کاظمینی رونمایی شد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha