۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۶:۱۵
کد خبرنگار: 3118
کد خبر: 85468954
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

لزوم تسریع در اصلاح ۳۰ کیلومتر شبکه‌ انتقال فاضلاب کلانشهر اصفهان

اصفهان- ایرنا- مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: بیش از ۳۰۰ کیلومتر از شبکه‌ انتقال فاضلاب کلانشهر اصفهان به‌دلیل قدمت ۵۰ ساله، فرسوده و نیازمند اصلاح است که ۳۰ کیلومتر از این خطوط در اولویت اجرا قرار دارد.

به گزارش ایرنا، منصور شیشه‌فروش روز سه‌شنبه در جمع خبرنگاران افزود: خطوطی که نیاز به تسریع در اصلاح دارند در مناطق آسیب‌پذیر با تاسیسات فرسوده مستقرند.

وی اظهار کرد: اصلاح شبکه فرسوده انتقال فاضلاب اصفهان به اعتبارات ملی نیاز دارد که باید توسط وزارت نیرو، شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور و سازمان برنامه‌ و بودجه تامین شود.

شیشه‌فروش ادامه داد: تسریع در اجرای طرح بازسازی شبکه‌های انتقال آب و فاضلاب با توجه به شرایط کم آبی و فرونشست زمین در اصفهان حایز اهمیت بوده زیرا فرونشست موجب تشدید حوادث در این شبکه‌ها شده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: تداوم جریان رودخانه زاینده‌رود، تغذیه سفره‌های آب زیر زمینی، تامین حقابه‌های قانونی کشاورزی و محیط زیستی و احیای تالاب بین‌المللی گاوخونی راهکارهای موثر برای کاهش اثر فرونشست زمین و پیشگیری از بروز خسارات در بناهای تاریخی و مسکونی، اراضی و تاسیسات شهری است.

شیشه‌فروش اضافه کرد: لازم است وزارتخانه های نیرو، جهاد کشاورزی و راه و شهرسازی و سازمان‌های حفاظت محیط زیست و منابع طبیعی و آبخیزداری کشور به‌منظور تامین اعتبارات مورد نیاز برای اجرا و تکمیل طرح‌های مصوب تامین آب استان، پیشگیری از بارگذاری در بالادست حوضه آبریز و تسریع در اجرای طرح‌ احیای زاینده‌رود و تامین حقابه‌های قانونی حوضه اقدام کنند.

وی درباره نشست زمین در خیابان شهیدان کاظمی اصفهان که بامداد امروز رخ داد، تصریح کرد: این چهارمین مورد نشست در چند ماه اخیر در خیابان مذکور است که موجب اعزام تیم‌های فنی و مدیریت بحران و شرکت آب و فاضلاب به محل شد.

وی افزود: عملیات حفاری در حدود ۶ متر طول و عمق چهار متر در محل حادثه صورت گرفت تا ۱۰ متر از خط لوله انتقال فاضلاب تعویض و محل، ایمن‌سازی شود.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان خاطرنشان کرد: با توجه به فرسودگی خط لوله انتقال فاضلاب به طول ۲ کیلومتر در خیابان شهیدان کاظمی، چهار مورد حادثه شکستگی خط لوله و نشست زمین در چند ماه اخیر و بر اثر «خاک شستگی» ناشی از بارندگی‌ها و نیز فرونشست زمین گزارش شده است.

شیشه‌فروش اضافه کرد: شرکت آب و فاضلاب از ۲ ماه قبل عملیات بازسازی و تعویض خط لوله در مقاطع مختلف این خیابان را آغاز کرده و تاکنون تعویض یکهزار و ۴۰۰ متر لوله اجرا شده است.

وی ادامه داد: هزینه اجرای کامل این طرح بیش از یکهزار میلیارد ریال برآورد شده است.

کلانشهر اصفهان حدود ۲ میلیون نفر جمعیت دارد و نشست زمین در مناطق مختلف آن در سال های اخیر به معضلی جدی تبدیل شده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha