۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۸:۳۶
کد خبرنگار: 1285
کد خبر: 85468924
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

رتبه برتر کنکور زبان خارجه: هوش مصنوعی آموزش زبان را تسهیل می‌کند

شهرکرد- ایرنا- رتبه سوم کنکور دکترای گروه زبان خارجه سال ۱۴۰۳ گفت: در زمان حاضر یادگیری زبان با ظهور فناوری‌های جدید از جمله هوش مصنوعی ساده و تسهیل شده است.

پویا محمودی روز دوشنبه در گفت وگو با ایرنا مرکز شهرکرد اظهار داشت: زبان عرصه‌ای از دانش، پژوهش و در دنیای کنونی فناوری است و یادگیری آن ضروری است.

دارنده رتبه سوم کنکور دکترای سال ۱۴۰۳ با بیان اینکه هوش مصنوعی سرعت یادگیری زبان را افزایش می‌دهد، تصریح کرد: برخی عنوان می‌کنند که هوش مصنوعی ممکن است تهدیدی برای تدریس زبان انگلیسی باشد این در حالی است که باید گفت هوش مصنوعی نمی‌تواند جایگزین مدرس شود و برای یادگیری زبان باید به عوامل انسانی و دخیل بودن عواطف و احساسات نیز توجه داشت.

محمودی در ادامه یکی از عوامل موفقیت در کنکور زبان خارجه را مرور مستمر منابع عنوان کرد و گفت: برای قبولی در کنکور زبان خارجه با توجه به حجم بالا و پراکندگی منابع، باید فرد دائم و مستمر منابع را مرور کند.

وی با بیان اینکه یادگیری زبان خارجی در هر سنی امکانپذیر است و در سنین بالا و بزرگسالی دیر نیست، تصریح کرد: برای یادگیری زبان و موفقیت در کنکور سبک‌های یادگیری متفاوتی وجود دارد که هر کس متناسب با توانمندی، نیاز و اهداف خود در این رابطه اقدام می‌کند.

این رتبه برتر کنکور در خصوص تسهیلات و امتیازاتی که برای نخبگان رشته‌های علوم انسانی درنظر می‌گیرند نیز گفت: در بین نخبگان، به نخبگان رشته‌های علوم انسانی کم‌لطفی می‌شود و توجه کمتری به این بخش می‌شود این در حالیست که رشته‌های علوم انسانی کاربرد و جایگاه خود را در جامعه دارند.

محمودی با بیان اینکه تقاضا برای آموزش زبان انگلیسی نسبت به حوزه مترجمی بیشتر است، تصریح کرد: دانش‌آموختگان زبان خارجه بیشتر به تدریس و آموزش این رشته تمایل دارند چون بازار کار بهتری نسبت به مترجمی دارد.

وی افزود: بازار کار برای مدرسان زبان خارجه به میزان مهارت، توانمندی و پویایی آن‌ها نسبت به شیوه‌های جدید یادگیری بستگی دارد چراکه به نظر می‌رسد شیوه‌های تدریس زبان در مدارس قدیمی شده و باید در این رابطه تحولاتی شکل گیرد.

دارنده رتبه سوم کنکور دکترای سال ۱۴۰۳ با اشاره به اهتمامی که خانواده‌ها نسبت به یادگیری کودکان خود در رشته زبان خارجه دارند، اظهار داشت: فعالیت مدارس ۲ زبانه اتفاق خوبی است که در کشور شکل گرفته و توصیه می‌شود خانواده‌ها کودکان خود را از همان سنین کم در کلاس‌های آموزشی ثبت‌نام کنند چراکه فراگیری زبان در کودکی معضل لهجه را برطرف می‌کند و کودکان بدون لهجه زبان‌های خارجی را یاد می‌گیرند.

محمودی در خصوص ضرورت بومی‌سازی محتواهای آموزشی در حوزه زبان خارجه یادآور شد: باید تاکید کرد که یادگیری فرهنگ و زبان هر کشوری جزء جدانشدنی است و باید هر ۲ را در کنار هم دید.

وی با اشاره به نقش زبان برای جذب گردشگران خارجی نیز افزود: در حوزه گردشگری نیز با کمبود مترجم روبرو هستیم که می‌طلبد در این خصوص اقداماتی انجام گیرد.

به گزارش ایرنا، پویا محمودی حائز رتبه سوم کنکور دکترای زبان خارجه کشور در سال ۱۴۰۳ از سن ۱۸ سالگی و به مدت ۶ سال سابقه تدریس برای رده‌های سنی کودکان تا بزرگسالان را دارد.

وی تحصیلات کارشناسی خود را در دانشگاه دولتی شهرکرد و کارشناسی ارشد را در دانشگاه مدرس تهران سپری کرده است و بورسیه استعدادهای درخشان در مقطع کارشناسی ارشد بوده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha