بیشترین اعتبارات وزارت بهداشت به آموزش اختصاص دارد

اراک - ایرنا - رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در سال‌های اخیر بر آموزش و تحقیقات پژوهشی تمرکز داشته به طوری که بیشترین اعتبارات این وزارتخانه به این حوزه اختصاص داده شده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، دکتر «علیرضا امانی» روز سه‌شنبه در آیین تجلیل از اساتید دانشگاه علوم پزشکی اراک، افزود: وجود تحقیقات علمی در راستای امور بهداشتی و درمانی به توسعه سلامت در سطح جامعه کمک می‌کند.

وی در ادامه بیان کرد : مراکز درمانی و بیمارستانی نباید از اعضای هیات علمی و نیروهای تخصصی خالی باشد که فقدان آن می‌تواند به بخش درمان آسیب وارد کند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: استان مرکزی از نظر جغرافیایی در مجاورت با تهران قرار دارد اما نتوانسته نیازهای درمانی، آموزشی و زیرساختی خود را از این موقعیت فراهم کند.

بیشتر بخوانید:

افزایش ۹۰۰ تخت جدید بیمارستانی به مجموعه خدمات سلامت استان مرکزی

دکتر امانی افزود: اکنون استان مرکزی در زیرساخت‌ها و در بسیاری از رشته‌های پایه و بالینی و تجهیزات آموزشی و بهداشتی در سطح پایینی قرار دارد، اما تلاش‌هایی برای رفع این نقایص درحال انجام است.

وی بیان کرد: اعضای هیات علمی در گروهای آموزشی با وجود مشکلات متعدد به شکل جهادی وارد کارزار شده‌اند زیرا هدف آنان، ارایه خدمت به مردم است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: وجود نیروی انسانی در هر مجموعه‌ای ارزشمند و مهم است و اعضای هیات علمی در مراکز آموزشی، به عنوان نیروی انسانی فرهیخته، سنگ بنای این مجموعه‌ بهداشت و درمان محسوب می‌شوند.

دکتر امانی افزود: اقدامات خوبی در ۲ سال اخیر برای تکمیل پروژه‌های درمانی در استان انجام شده که با بهره‌برداری از این طرح، ظرفیت تخت بستری در استان توسعه می‌یابد.

در این مراسم معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری، فرمانده انتظامی استان مرکزی و جمعی از مسئولان محلی حضور داشتند و در ادامه جمعی از اساتید و اعضای هیأت علمی، دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی تجلیل شدند.

۶۹۸ پزشک عمومی، ۴۸۵ پزشک متخصص و فوق‌تخصص و یک‌هزار و ۷۲۶ کارشناس رشته‌های مختلف پیراپزشکی و مامایی در استان مرکزی فعالیت دارند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha