۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۳:۱۲
کد خبرنگار: 1226
کد خبر: 85468907
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

یکهزار و ۷۰۰ همت تسهیلات به واحدهای تولیدی پرداخت شد

۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۳:۱۲
کد خبر: 85468907
یکهزار و ۷۰۰ همت تسهیلات به واحدهای تولیدی پرداخت شد

بجنورد-ایرنا- معاون هماهنگی و محیط کسب و کار وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: واحدهای تولیدی کشور سال گذشته یکهزار و ۷۰۰ همت تسهیلات دریافت کردند که امید می رود گامی برای رونق تولید برداشته شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمدمجید فولادگر روز سه شنبه در دیدار با استاندار خراسان شمالی اظهار کرد: تلاش داریم تسهیلات به صورت هدفمند در اختیار واحدهای تولیدی قرار گیرد و تجهیزات و ماشین آلات بخش صنعت و تولید تامین شود.

وی تقویت بازارهای خارجی و افزایش مراودات بین‌المللی را از رویکردهای دولت برای کمک به افزایش صادرات عنوان کرد و افزود: تلاش داریم میزان تولید در واحدهای تولیدی با اجرای برنامه‌های مختلف و با همکاری‌ نهادهای مختلف افزایش یابد.

معاون هماهنگی و محیط کسب و کار وزارت صنعت، معدن و تجارت افزود: شعار امسال،« جهش تولید با مشارکت مردم » است از این رو تاکید ما برطرف شدن موانع پیش روی تولید و کسب و کارها است.

یکهزار و ۷۰۰ همت تسهیلات به واحدهای تولیدی پرداخت شد

نیاز به خط اعتباری ویژه برای پرداخت تسهیلات

استاندار خراسان شمالی نیز ناترازی منابع و مصارف بانک های استان را از مشکلات و دغدغه ها برای کمک به تولیدکنندگان عنوان کرد و گفت: استان نیاز به خط اعتباری ویژه دارد تا بانک ها بتوانند تسهیلات مورد نیاز را در اختیار تولیدکننده قرار دهند.

محمدرضا حسین نژاد اظهار کرد: تعریف خط ویژه اعتباری در جلسه هیات دولت مطرح شد و امید می رود محقق شود، حذف تعهد ارزی برای صادر کنندگان هم دیگر درخواست ما است که در جلسه هیات دولت مطرح شد و تلاش داریم زمینه و رغبت برای ورود بیشتر سرمایه گذاران فراهم شود.

وی با باین اینکه خراسان شمالی با وجود محدودیت منابع، رتبه برتر را در بسیاری از شاخص ها دارد افزود: ۱۳ زنجیره ارزش راهبردی در استان شناسایی شده است که تکمیل این زنجیره های ارزش ۲۴۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات نیاز دارند تا در ابعاد مختلف، توسعه رخ دهد.

استاندار خراسان شمالی با اشاره به تاثیر محدودیت های انرژی بر تولید و صنایع استان گفت: محدودیت انرژی سبب ضربه به تولید و تولیدکنندگان و کاهش ارز آوری است که پیشنهادهایی توسط استانداران برای این موضوع در جلسه هیات دولت به رئیس جمهور ارائه شد.

به گزارش ایرنا سفر به شهرستان های مختلف خراسان شمالی و بازدید از واحدهای صنعتی از برنامه های سفر ۲ روزه معاون هماهنگی و محیط کسب و کار وزارت صنعت، معدن و تجارت به این استان است.

خراسان شمالی در شمال شرق کشور واقع است و ۴۴ درصد از جمعیت آن در مناطق روستایی سکونت دارند.

خراسان شمالی حدود ۴۰۰ واحد تولیدی و صنعتی با سرمایه گذاری ۱۳ هزار میلیارد ریال و اشتغال ۱۱ هزار نفر دارد که از لحاظ داشتن صنایع بزرگ صنعتی در بین ۳۱ استان کشور رتبه دهم را داراست.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha