۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۲:۴۱
کد خبرنگار: 1229
کد خبر: 85468862
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

انتقاد دیده‌بان حقوق بشر از آمریکا به دلیل ارائه تسلیحات به رژیم صهیونیستی

تهران- ایرنا- سازمان دیده‌بان حقوق بشر در گزارشی اعلام کرد که اسرائیل در حمله به منطقه الهباریه لبنان که منجر به کشته‌شدن هفت امدادگر لبنانی شد، از سلاح‌های آمریکایی استفاده کرده و از همین رو واشنگتن باید به سرعت ارائه تسلیحات به تل‌آویو را متوقف کند.

به گزارش روز سه‌شنبه ایرنا، سازمان دیده‌بان حقوق بشر در گزارشی، حمله اسرائیل در تاریخ ۲۷ مارس ۲۰۲۴ (۸ فروردین ۱۴۰۳) به یک مرکز امدادی در جنوب لبنان را یک تهاجم غیرقانونی علیه غیرنظامیان دانست و تاکید کرد که چنانچه این اقدام از روی عمد یا بی پروایی انجام گرفته شده باشد، باید به عنوان یک جنایت جنگی بررسی شود.

گفته می‌شود این حمله با استفاده از مهمات تهاجم مستقیم مشترک (JDAM) آمریکایی و یک بمب ۵۰۰ پوندی (حدود ۲۳۰ کیلوگرمی) ساخت اسرائیل انجام گرفته و هفت داوطلب امدادی را از شهر هباریه در پنج کیلومتری شمال بلندی های جولان کشته است.

این در حالی است که یک هفته پیش از این حمله اسرائیل به وزارت امور خارجه آمریکا تضمین داده بود که از تسلیحات ارائه شده از سوی ایالات متحده بر خلاف قوانین بین المللی استفاده نمی کند.

رمزی قیس محقق لبنانی در دیده‌بان حقوق بشر ضمن «پوچ» خواندن تضمین‌های اسرائیل به آمریکا مبنی بر تبعیت از قوانین جنگ، گفت: آمریکا باید واقعیت را بپذیرد و ارسال تسلیحات به اسرائیل را متوقف سازد.

دیده‌بان حقوق بشر نیز با انتشار این گزارش اعلام کرده است که «آمریکا باید به سرعت فروش تسلیحات و کمک های نظامی به اسرائیل را متوقف کند. وزارت امور خارجه لبنان هم باید فورا با تسلیم بیانیه‌ای در دادگاه کیفری بین‌المللی (لاهه) جنایات مربوطه را از اکتبر ۲۰۲۳ (آغاز حملات تلافی جویانه رژیم صهیونیستی) مورد بررسی و پیگرد قرار دهد.

نیروهای نظامی رژیم صهیونیستی در تاریخ ۲۷ مارس اعلام کرده بودند که یک مجتمع نظامی در منطقه هباریه در جنوب لبنان را با جت های جنگنده هدف قرار داده و چند نفر را به اتهام انجام اقدامات تروریستی کشته اند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha