کشتی؛ آقای ورزش ایران + فیلم

تهران- ایرنا- کسب عناوین جهانی و آسیایی توسط گوش‌شکسته‌ها، کشتی را به پرچمدار ورزش ایران تبدیل کرده است.

به گزارش ایرنا، کشتی ایران در سال ۱۴۰۲ موفقیت‌های بیشماری کسب کرد که کسب عناوین قهرمانی جهان و قاره کهن در رده‌های سنی و نایب قهرمانی جهانی در بزرگسالان از مهمترین این عناوین به شمار می‌رود. ورزشکاران زیرمجموعه فدراسیون کشتی همچنین در بازی های آسیایی ۲۰۲۲ هانگژو نتایج درخشانی کسب کردند.

فدراسیون کشتی ۱۲ ورزشکار را در ۲ رشته آزاد و فرنگی به نوزدهمین دوره بازی‌های آسیایی اعزام کرده بود که ره‌آورد سفر آنان به هانگژو کسب پنج مدال طلا، چهار نقره و یک برنز بود. حسن یزدانی، یونس امامی، امیرحسین زارع، امین میرزازاده و محمدهادی ساروی برای کاروان ایران موفق به کسب نشان طلا شدند. همچنین رحمان عموزاد خلیلی، مجتبی گلیچ، امین کاویانی نژاد و ناصر علیزاده نقره ضرب کردند.

یکی دیگر از افتخارات کشتی در یکسال گذشته کسب ۱۱ سهمیه المپیک بود که معادل ۳۶ درصد تمام سهمیه‌های کسب شده ورزش ایران است.

نتایج درخشان کشتی در سال ۱۴۰۲ موجب شد تا این فدراسیون با رای مردم به عنوان برترین فدراسیون ورزشی انتخاب و آقای ورزش ایران نیز از بین جامعه کشتی انتخاب شود. امین میرزازاده با کسب عنوان قهرمانی سال ۲۰۲۳ جهان موفق به کسب این عنوان ارزشمند شد.

همچنین در مراسم تجلیل رئیس جمهوری از مدال‌آوران فدراسیون کشتی به عنوان موفق‌ترین فدراسیون تجلیل شد. در این مراسم علیرضا دبیر رئیس فدراسیون، حسن رنگرز سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی، امین میرزازاده و امیرحسین زارع قهرمانان کشتی جهان حضور داشتند. همچنین محمدرضا گرایی نیز در مراسم تجلیل رئیس جمهوری بر روی سن حضور پیدا کرد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار ورزش

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha