۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۱:۵۷
کد خبرنگار: 1424
کد خبر: 85468817
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

۲۰ هزار تن کلزا در دهلران برداشت شد

۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۱:۵۷
کد خبر: 85468817
۲۰ هزار تن کلزا در دهلران برداشت شد

ایلام -ایرنا- فرماندار ویژه دهلران از برداشت ۲۰ هزار تن کلزا از اراضی این شهرستان خبر داد و گفت: هفت هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی این شهرستان به کشت کلزا اختصاص یافته است.

"لطیف صادقی" روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: تا کنون از این سطح زیر کشت ۲۰هزار تن کلزا برداشت شده که رکوردی در تولید این محصول در تاریخ شهرستان دهلران محسوب می شود.

فرماندار ویژه دهلران با بیان اینکه در سال زراعی جاری ۶۷ هزار هکتار از اراضی زراعی شهرستان به کشت گندم اختصاص یافته است، گفت: تا امروز بیش از ۱۰۰هزار تن گندم از این سطح زیرکشت برداشت شده و پیش‌بینی می‌شود این میزان به ۲۰۰هزار تن برسد.

صادقی از ادامه روند برداشت محصول استراتژیک گندم از مزارع آبی و دیم این شهرستان خبر داد و افزود :در چند روز اخیر در شهرستان دهلران هم مشابه برخی از نواحی کشور شاهد بارندگی های بهاره هستیم که متاسفانه باعث گردید علی رغم تمهیدات و تدابیر اندیشیده شده عملیات برداشت مزارع متوقف شود اما با مساعد شدن شرایط آب و هوایی، این فرایند ادامه خواهد یافت.

وی با اشاره به اینکه ۱۷ مرکز خرید گندم در شهرستان فعال است، تصریح کرد: هماهنگی های لازم به منظور تامین سوخت کمباین ها و انجام معاینه فنی آنها نیز انجام شده است.

فرماندار ویژه دهلران با تاکید بر صدمات جبران ناپذیر آتش زدن کاه و کلش مزارع، از کشاورزان درخواست کرد با توجه به تاثیرات مخرب این عمل بر کاهش جذب عناصر غذایی توسط ریشه، کاهش ظرفیت نگهداری آب، کاهش میکروارگانیسم های مفید خاک و همچنین افزایش فشردگی و سله بندی خاک از سوزاندن کاه و کلش و بقایای گیاهی در مزارع خودداری نمایند.

شهرستان دهلران در ۲۳۰ کیلومتری مرکز استان ایلام قرار دارد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha