۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۲:۰۲
کد خبر: 85468802
T T
۴ نفر

برچسب‌ها

بارش‌های اردیبهشت ماه استان یزد در ۷۲ سال گذشته بی‌سابقه بود

یزد- ایرنا- رییس گروه توسعه هواشناسی کاربردی اداره کل هواشناسی یزد با رویایی خواندن اردیبهشت ماه امسال استان به لحاظ میزان بارش‌ها گفت: بارش‌ها در ۷۲ سال گذشته در مقایسه با همین ماه بی‌سابقه بوده است.

"محمد رضا شیرغلامی" روز سه‌شنبه در گفت و گوی اختصاصی با ایرنا افزود: میانگین بارش در این ماه در سالجاری ۳۰ میلیمتر بوده که از سال ۱۳۳۲ تاکنون بی‌سابقه بوده و پر بارش ترین اردیبهشت ماه استان را رقم زده است.

به گفته وی پربارش‌ترین اردیبهشت تا قبل از امسال، مربوط به سال ۱۳۷۴ با ۲۲.۷ میلیمتر و پس از آن سال ۴۷ با رقم ۲۲.۴ میلیمتر گزارش شده است.

وی ادامه داد: علاوه بر این میانگین دمای نیمه اول اردیبهشت امسال هم ۲ درجه خنک تر از میانگین بلند مدت خود بود که همین باعث شد یک اردیبهشت رویایی در استان رقم بخورد.

وی اظهار داشت: از ابتدای سال زراعی جاری (مهرماه ۱۴۰۲) تاکنون ۱۱۴.۷ میلیمتر میانگین بارش در استان یزد بوده که بیشترین میزان بارش‌ها به ترتیب با ۱۶۰.۲ میلیمتر مربوط به بهاباد و سپس تفت با ۱۵۹ میلیمتر بوده است.

این کارشناس هواشناسی با توصیه به مردم برای صرفه جویی در مصرف آب، یادآور شد: با وجود بارش های خوب در ۲ ماه گذشته، همچنان بارش های سال زراعی جاری در شهرستان های خاتم و مروست در جنوب یزد که قطب کشاورزی استان به شمار می روند کمتر از شرایط نرمال بوده است.

بارش‌های نیمه اول اردیبهشت ماه امسال که در برخی نقاط از ۱۰۰ میلیمتر فراتر رفت باعث زنده شدن زمین خشک و تشنه یزد شد و شادمانی مردم و کشاورزان استان را به دنبال داشت.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha