۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۳:۱۹
کد خبرنگار: 934
کد خبر: 85468777
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۳۰ بنگاه املاک فاقد مجوز در اردبیل پلمب شد

۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۳:۱۹
کد خبر: 85468777
۳۰ بنگاه املاک فاقد مجوز در اردبیل پلمب شد

اردبیل- ایرنا- معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان از پلمب ۳۰ واحد صنفی فاقد پروانه خبر داد که به صورت غیرقانونی و در قالب بنگاه‌های مشاور املاک در اردبیل فعالیت داشتند.

جهانگیر جوانمرد روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: تعدادی از واحدهای صنفی با عنوان مشاور املاک و یا نمایشگاه خودرو خارج از نظارت اتحادیه‌های صنفی در حال فعالیت هستند که می‌توانند زمینه‌ساز افزایش پرونده‌ها در دستگاه قضایی استان اردبیل شوند.

وی افزود: بر همین اساس رسیدگی به موضوع و تمهید برخی اقدام‌ها از سال گذشته در دستور کار قرار گرفت و گروهی بازرسی با حضور نمایندگان دستگاه‌های مربوطه از جمله صنعت، معدن و تجارت، تعزیرات حکومتی، اماکن و اصناف برای بازدید و بررسی تخلف‌های احتمالی تشکیل شد.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اردبیل بیان کرد: در جریان آخرین نشستی که به این منظور تشکیل شده بود، مصوب شد که این واحدهای صنفی مشاور املاک و نمایشگاه خودروی فاقد پروانه بر اساس ماده ۲۷ قانون نظام صنفی پلمب شوند.

به گفته وی، قراردادهای بدون پشتوانه و مجوز، فروش یک قطعه زمین یا خانه به چند شخص، فروش زمین‌هایی که وجود خارجی ندارد و فروش زمین‌های کشاورزی فاقد مجوز تغییر کاربری تحت عنوان مسکونی از جمله تخلف‌های صورت گرفته از سوی واحدهای صنفی مشاور املاک فاقد مجوز بوده که به تشکیل پرونده‌های قضایی متعدد منجر شده است.

حدود ۴۵۰ مشاور املاک غیرمجاز تا کنون در اردبیل شناسایی و تعداد اصناف مجاز ۲ هزار و ۹۱ واحد اعلام شده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha