۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۲:۵۰
کد خبرنگار: 1455
کد خبر: 85468773
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مشاور وزیر آموزش و پرورش: ۲۰۰ هزار معلم در سطح کشور جذب شدند

خرم آباد _ ایرنا _ مشاور وزیر و دبیر قرارگاه عدالت تربیتی و آموزشی گفت: طی سال گذشته ۲۰۰ هزار معلم در سطح کشور جذب شده اند.

به گزارش ایرنا ضرغام پرنیان روز سه شنبه در همایش گرامیداشت مقام معلم در اردوگاه دانش آموزی آیت الله کمالوند خرم‌آباد با اشاره به اینکه سند تحول بنیادین نیازمند ائتلاف ملی است و دولت های قبلی به نتیجه نرسیدند اظهار داشت: مقام معظم رهبری از پیگیری سند تحول بنیادین در دیدار با معلمان ابراز خوشحالی کردند و تجلیل از نظام تعلیم و تربیت در یکسال گذشته پر از چالش و کمبودها باعث افتخار است.

وی با اشاره به اینکه به رضایت مندی مقام معظم رهبری به نظام تعلیم و تربیت ما خوشحال تر هستیم افزود: معظم له بر تقویت دانشگاه فرهنگیان تاکید دارند و مسوولان مربوطه نیز تضعیف این مجموعه را بر نمی تابند.

مشاور وزیر آموزش و پرورش با اشاره به کمبود معلم یادآور شد: ورودی ۱۷ هزار معلم دانشگاه فرهنگیان اکنون به سه هزار نفر رسیده است.

پرنیان اضافه کرد: معلم ازمعجزات الهی روی زمین است به شرطی که اعجاز خودش را صیانت و قدردان باشد.

وی با وجود کوتاهی های گذشته در بحث ساماندهی نیروی انسانی اشاره کرد و افزود: ۲۰۰ هزار معلم سال گذشته جذب آموزش و پرورش شدند و برای جذب این افراد ۶۰۰ هزار نفر گزینش شد.

مشاور وزیر اموزش و پرورش گفت: اکنون نیز آزمون ۱۵ هزار نیروی جدید برگزار شده است و به زودی این افراد جذب می شوند.

پرنیان با بیان اینکه در حوزه ساخت و ساز نیز برای عدالت آموزشی شکوفایی های صورت گرفتهُ یادآور شد: فاصله بی عدالتی ها باید کم شود و ماموریت قرارگاه مناطق مرزی نیز در نقاط دوردست و حاشیه شهر تعریف شده و گفتمان جهادی و احساس مسوولیت افزایش یافته است.

وی افزود: طی یک سال و نیم باقیمانده دولت اعتبارات لرستان نسبت به کشور باید افزایش یابد چراکه منابع حوزه آموزش و پرورش این استان بسیار پایین است در حالیکه میانگین اعتبارات کشور ۶ درصد و بودجه لرستان تنها ۲.۵ درصد است.

مشاور وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد: مدرسه زمانی رشد می کند که بسترش خوب باشد و لرستان باید در شاخص های بالای این حوزه قرار بگیرد.

وی افزود: ۱۱۰ هزار نشانه گذاری مدارس در بحث شاداب سازی و بهسازی انجام شده و مدارس لرستان باید از طرح های شهید عجمیان و شهید سلیمانی و دیگر طرح ها استفاده کنند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha