مردم مشهد در این دوره از انتخابات نشان دادند که مطالبات جدیدتری دارند

مشهد-ایرنا- سرپرست دانشگاه پیام نور خراسان رضوی گفت: مردم مشهد در این دوره از انتخابات نشان دادند که مطالبات جدیدتری دارند و بر همین اساس از نمایندگان دوره قبل، فقط یک نفر بر اساس انتخاب مردم حائز شرایط شد و چهار نماینده دیگر این حوزه انتخابیه تغییر کردند.

علی منظم اسماعیل پور روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: باتوجه به این که مرحله نخست دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در اسفند سال گذشته برگزار شد انتخاب آخرین نماینده مشهد در مجلس، می تواند منجر به اتفاقات مهمی در این حوزه شود و بر همین اساس شرکت در دور دوم انتخابات حائز اهمیت بسزایی است.

وی ادامه داد: دانشگاه و دانشجو به عنوان مرجع نخبگانی در میان افراد جامعه به شمار می‌روند و لازم است تا این افراد نسبت به روشنگری، انتخاب اصلح و شرکت در دور دوم انتخابات اهتمام بیشتری داشته باشند.

سرپرست دانشگاه پیام نور استان خراسان رضوی گفت: با وجود تبلیغات سوء دشمنان و مخالفان کشور، مردم در شرایط نامناسب جوّی حضور پُرشوری در مرحله نخست انتخابات داشتند و در این دور نیز مردم دشمنان خود را نا امید خواهند کرد.

اسماعیل پور با اشاره به انتظار جامعه نخبگانی و دانشگاهی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی افزود: دانشگاهیان انتظار دارند تا نمایندگان از نظرات کارشناسی این قشر در تصویب و تحلیل کارشناسی لوایح به خوبی استفاده کنند تا قوانین خوبی برای اجرا در کشور به تصویب برسد.

استان خراسان رضوی با ۱۲ حوزه انتخابیه، ۱۸ کرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی دارد که اسفند گذشته در دور نخست دوازدهمین دوره انتخابات، سرنوشت ۱۷ کرسی نمایندگی این استان در خانه ملت روشن شد و در دور دوم انتخابات باید تکلیف یک کرسی باقی مانده از حوزه انتخابیه مشهد و کلات مشخص شود که "کاظم معتمدی فر" و "حسنعلی اخلاقی امیری" برای تصاحب آن رقابت کردند.

مرحله دوم انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، جمعه ۲۱ اردیبهشت ماه جاری برگزار می شود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha